jk
Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys zapowiedział, że PFR będzie długoterminowym partnerem finansowym stoczni i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W piątek w szczecińskiej stoczni Gryfia odbyła się uroczystość położenia stępki pod nowy prom dla PŻB.
"Skuteczna polityka przemysłowa, rozwój polskiego przemysłu stoczniowego, żeglugi bałtyckiej wymaga nowoczesnych, sprawnych narzędzi finansowych. Dlatego w ramach strategii Odpowiedzialnego Rozwoju powstał Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest to, żeby mobilizować kapitał, mobilizować instrumenty finansowe, które służą realizacji ważnych z perspektywy polskiej gospodarki projektów inwestycyjnych" - mówił Borys w czasie uroczystości. Prezes PFR podkreślał, że budowa promów, wsparcie dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i jej rozwoju jako armatora, jest właśnie tego typu projektem.
Borys mówił, że PRF jest szczególnie dumny z tego, że może być długoterminowym, wiarygodnym, przewidywalnym partnerem dla PŻB, dla stoczni Gryfia, dostarczając finansowanie dla budowy tego promu i być może kolejnych jednostek, które te spółki będą w przyszłości budowały. "Projekt jest o tyle dla nas istotny, że łączy +czwartą rewolucję przemysłową+, czyli nowoczesne technologie, nowe typy napędów przyjaznych środowisku z polską tradycją konstrukcji, przemysłu stalowego, inżynierii. To są projekty które wpisują się w misję PFR" - ocenił prezes Funduszu.
Nowy prom samochodowo-pasażerski dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zostanie zbudowany przez Morską Stocznię Remontową Gryfia, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Prom budowany na pochylni Wulkan ma zostać przekazany armatorowi w 2020 r.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek