JK
Piotr Barcz z kancelarii prowadzącej postępowanie o utratę wartości akcji Porty Holding chce odbudowy przemysłu stoczniowego w oparciu o będącą w upadłości Stocznię Szczecińską Porta Holding.
- Minister Marek Gróbarczyk jest zainteresowany, aby takie postępowanie zostało wdrożone i zostaliśmy poproszeni, jako kancelaria, która zajmuje się przemysłem stoczniowym, aby pomóc w realizacji tego procesu - powiedział po spotkaniu w resorcie gospodarki morskiej Piotr Barcz.
Pełnomocnik stwierdził, że Porta Holding posiada bardzo długą tradycję, zaplecze i możliwość zdobycia kontraktów z uwagi na tradycje i rozpoznawalność. Według niego należy stworzyć audyty: technologiczno-techniczny, prawny i finansowy, które pozwolą sprawdzić, w jakim kierunku powinien pójść projekt odbudowy przemysłu stoczniowego. Prezes Porty Holding, Krzysztof Piotrowski został również poproszony o wsparcie.
Piotr Barcz powiedział także, że w połowie roku prawdopodobnie odbędzie się pierwsza rozprawa w sprawie Stoczni Szczecińskiej Porta Holding, która domaga się od Skarbu Państwa odszkodowania za utraconą wartość akcji.
Przypomnijmy, że szczecińska stocznia funkcjonowała do 2002 r. Pracownicy dostali wówczas, w ramach pakietów pracowniczych, akcje holdingu stoczniowego. W tym samym roku zarząd stoczni oskarżono o niegospodarność i w lipcu 2002 r. sąd ogłosił upadłość Porty Holding.
W 2013 r., kiedy doszło do pierwszej rozprawy w tej sprawie, pełnomocnik akcjonariuszy Barbara Domańska twierdziła, że funkcjonariusze reprezentujący Skarb Państwa z powodu dobrej kondycji finansowej spółki podjęli działania zmierzające do przejęcia kontroli nad nią, poprzez próbę przejęcia akcji. Kiedy to się nie powiodło, doprowadzono do ogłoszenia jej upadłości likwidacyjnej. Skarb Państwa miał wtedy w spółce mniejszościowy pakiet akcji, około13 proc. Dodajmy, że akcje Porty Holding przed upadłością były wycenione na ponad 21 zł. Wcześniej, kiedy Skarb Państwa próbował przejąć akcje, ich cena wynosiła 194 zł. Dziś są one zupełnie bezwartościowe.
Stocznia Szczecińska Porta Holding S.A. istniała przez 10 lat i była jednym z największych zakładów pracy w województwie zachodniopomorskim. Zatrudniała 4,5 tys. osób. W latach 1992-2002 wybudowała 161 statków za kwotę bliską 4 miliardów dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów