pc
Pontony dystansowe dla Zarządu Portu Gdynia po kapitalnym remoncie. 6 sztuk zostało przekazanych i odebranych przez komisję techniczną ze strony Portu Gdynia.
Zakres prac, który został wykonany na pontonach dystansowych, obejmował naprawę i konserwację części podwodnych oraz zbiorników, wymianę części poszycia konstrukcji pontonów, cynków do ochrony kadłuba oraz odbijaczy i polerów.
Projekt trwał ponad pół roku i zakończył się miesiąc przed czasem. Łącznie wyremontowano 6 pontonów dystansowych. 4 o wymiarach prawie 20 m długości i 5 m szerokości, a pozostałe 2 o wymiarach 30 metrów długości i 5,5 m szerokości.
– Aby przetransportować pontony z Portu Gdynia do stoczni „Szkuner”, dla każdego z osobna musieliśmy zamówić holownik. Współpraca z Zarządem Portu Gdynia była wzorowa – mówi Marcin Ryngwelski, dyrektor stoczni „Szkuner”.
Oprócz remontów i konserwacji statków różnych typów i rozmiarów, „Szkuner” pozyskał kontrakt na kapitalny remont krewetkowca dla armatora z Holandii, który ma zakończyć się do końca tego roku.
– W 2017 roku mamy szansę na budowę holownika z napędem dual fuel oraz 5 krewetkowców dla armatora z Holandii. Rozmowy cały czas trwają. Mimo drobnego kryzysu z nowymi zamówieniami w branży morskiej, jestem dobrej myśli. Zawsze jestem optymistą i wierzę, że 2017 będzie bardzo dobrym rokiem dla całej morskiej branży. Mamy nadzieję, że uda nam się także uczestniczyć w rządowym programie odbudowy żeglugi na Wiśle i Odrze. Nasza stocznia idealnie wpisuję się w budowy i remonty barek, holowników oraz lodołamaczy, które będą w przyszłości pływać po naszych wspaniałych rzekach – mówi Ryngwelski.
Stocznia „Szkuner” należy do grona najbardziej znanych stoczni rybackich i małych jednostek do 40 m.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza