mk
Stocznia złomowa w Szczecinie może ruszyć w każdej chwili – informuje Radio Szczecin.
Chodzi o spółkę Almex ze Szczecina, która jako jedyna polska firma dostała zielone światło od Komisji Europejskiej na złomowanie statków pływających pod banderą Unii Europejskiej.
Wiesław Majewski, prezes spółki Almex powiedział w Radio Szczecin, że spółka na razie czeka na sformalizowanie wiadomości. - Nie otrzymaliśmy żadnego pisma czy formalnych warunków, więc czekamy na sformalizowane wiadomości, żebyśmy mogli się do tego odnieść – stwierdził.
W Szczecinie mogą być złomowane statki o wielkości do 120 metrów i nośności 6 tysięcy ton.
Na unijnej liście, oprócz Polski, znalazły się jeszcze: Dania, Francja, Belgia, Holandia, Litwa, Łotwa, Hiszpania, Wielka Brytania i Portugalia. Obecnie większość światowej floty złomowana jest w Bangladeszu i w Indiach.
Almex powstała w 1991r. Od tego czasu zajmuje się skupem i przerobem złomu stalowego. W 2007r. 50% udziałów w firmie przejął jeden z największych koncernów zajmujących się handlem złomem – SCHOLZ AG.
Od początku 2009 roku zajmuje się również skupem złomu metali nieżelaznych i akumulatorów. W 2007r. firma przeprowadziła się na nowy plac przy ulicy Kujota 1. Plac zlokalizowany jest bezpośrednio przy nabrzeżu, przy którym dokonuje się załadunków złomu na jednostki pływające. Również przy tym nabrzeżu złomujemy jednostki pływające do 100 metrów długości i zanurzeniu do 6 metrów.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza