mk
Stocznia złomowa w Szczecinie może ruszyć w każdej chwili – informuje Radio Szczecin.
Chodzi o spółkę Almex ze Szczecina, która jako jedyna polska firma dostała zielone światło od Komisji Europejskiej na złomowanie statków pływających pod banderą Unii Europejskiej.
Wiesław Majewski, prezes spółki Almex powiedział w Radio Szczecin, że spółka na razie czeka na sformalizowanie wiadomości. - Nie otrzymaliśmy żadnego pisma czy formalnych warunków, więc czekamy na sformalizowane wiadomości, żebyśmy mogli się do tego odnieść – stwierdził.
W Szczecinie mogą być złomowane statki o wielkości do 120 metrów i nośności 6 tysięcy ton.
Na unijnej liście, oprócz Polski, znalazły się jeszcze: Dania, Francja, Belgia, Holandia, Litwa, Łotwa, Hiszpania, Wielka Brytania i Portugalia. Obecnie większość światowej floty złomowana jest w Bangladeszu i w Indiach.
Almex powstała w 1991r. Od tego czasu zajmuje się skupem i przerobem złomu stalowego. W 2007r. 50% udziałów w firmie przejął jeden z największych koncernów zajmujących się handlem złomem – SCHOLZ AG.
Od początku 2009 roku zajmuje się również skupem złomu metali nieżelaznych i akumulatorów. W 2007r. firma przeprowadziła się na nowy plac przy ulicy Kujota 1. Plac zlokalizowany jest bezpośrednio przy nabrzeżu, przy którym dokonuje się załadunków złomu na jednostki pływające. Również przy tym nabrzeżu złomujemy jednostki pływające do 100 metrów długości i zanurzeniu do 6 metrów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii