• <
bulk_cargo_port_szczecin

Nowy serwis drobnicowy z gdańskiego portu do USA. Na pierwszy rzut poszły luksusowe jachty (wideo)

21.01.2017 11:03
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy serwis drobnicowy z gdańskiego portu do USA. Na pierwszy rzut poszły luksusowe jachty (wideo)

Partnerzy portalu

Nowy serwis drobnicowy z gdańskiego portu do USA. Na pierwszy rzut poszły luksusowe jachty (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Nowy serwis drobnicowy w Porcie Gdańsk. Co najmniej raz w miesiącu zawijać tam będą statki po drobnicę konwencjonalną oraz, jak zapowiedział armator Spliethoff, po dostawy inwestycyjne oraz opcjonalnie kontenery. Serwis żeglugowy na trasie Gdańsk-Stany Zjednoczone został zainaugurowany 19 stycznia. Na statek Spiegelgracht przy Nabrzeżu Oliwskim załadowano nietypowy ładunek, czyli luksusowe jachty motorowe.

Operacja załadunku została podzielona na kilka etapów. Najpierw jachty przypłynęły do gdańskiego portu na barce. Tam czekał już na nie statek Spiegelgracht. Następnie zostały bezpośrednio z barki załadowane na pokład statku i przymocowane, by nie przesuwały się podczas transportu. Jachty motorowe, produkowane przez wiodącą w Europie pomorską stocznię zajmującą się budową luksusowych jachtów, popłyną do portu West Palm Beach na Florydzie. Operacja załadunku trwała dwa dni.

Ładunek zabukował Sevenstar Yacht Transport – siostrzana firma z Grupy Spliethoff. To światowy lider w dostawie jachtów. Rocznie organizuje on transport ok. 2 000 pływających jednostek tego typu na całym świecie, w tym w Afryce, Azji i w Ameryce Południowej.

Statek stworzony dla luksusowych jachtów

Drobnicowiec Spiegelgracht, należący do armatora Spliethoff, w większości przeznaczony jest do przewożenia właśnie luksusowych jachtów, m.in. z europejskich portów do obu Ameryk. Podczas transportu umieszczane są one w specjalnych „kołyskach” na jego pokładzie, tak aby bezpiecznie mogły dopłynąć do miejsca przeznaczenia. Jednostka powstała w 1999 r. w japońskiej stoczni Tsuneishi Shipbuilding Company. Ma 168 m długości, 25 m szerokości oraz 9,85 m zanurzenia. Jej nośność to 21 402 t, a tonaż pojemnościowy brutto – 16 641.

Armatorem statku jest Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Do Grupy Spliethoff należy także Transfennica Polska, która będzie zajmowała się kwestiami agencyjnymi w ramach nowo utworzonej w Gdańsku linii. Ta firma, oprócz obsługi serwisów ro-ro na Bałtyku oraz na Morzu Północnym, jest także agentem Spliethoffa w Polsce.

Polskie produkty doceniane na świecie

Statki, które w ramach nowego serwisu wyruszą z Gdańska, po drodze będą zawijały do takich portów jak: Antwerpia, Baltimore, Jacksonville, Nowy Orlean i Houston. Opcjonalnie odwiedzą także porty wschodniego wybrzeża Meksyku.

Armatorem na tej regularnej linii między Gdańskiem a Stanami Zjednoczonymi jest Spliethoff – czołowy morski przewoźnik morski, specjalizujący się m.in. w transporcie nie tylko ładunków drobnicowych, ale także tych typu heavy lifts oraz project cargo.

Nowy serwis Gdańsk-Stany Zjednoczone potwierdza tylko, że polskie produkty są doceniane w najodleglejszych zakątkach świata. Port Gdańsk natomiast jest coraz częściej wykorzystywanym węzłem logistycznym dla eksportu polskich produktów poza europejskie granice.

To już kolejny serwis żeglugowy dla gdańskiego portu. Na początku roku wzbogacił się on w połączenie z Tilbury – raz w tygodniu statki typu ro-ro zawijają do Gdańska po samochody marki Hyundai.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.