PMK
Po wydokowaniu Podlasia, do suchego doku SD I trafił statek do przewozu drewna – Point Lisas Pearl. Stocznia Nauta wykona na jednostce remont dokowo-konserwacyjny.
Statek został wybudowany w 1984 r. w japońskiej stoczni Sanoyas Shipbuilding Corporation, ma 187,5 m długości i ponad 29 m szerokości. Elementem charakterystycznym statków do przewozu drewna są duże luki i odpowiednio zaprojektowane ładownie oraz wzmocniony pokład górny, który pozwala przewozić ładunki również na pokładzie.
Remont prowadzony jest na zlecenie firmy SMT Ship Management & Transport Limited, która jest częścią grupy SMT Shipping. Stocznia Nauta miała już okazję współpracować z SMT – we wrześniu ubiegłego roku Nauta wykonała remont klasowy masowca Bahamas Pearl. Flota armatora składa się z 37 statków, głównie masowców, statków samowyładowczych i cementowców Ciekawostką jest fakt, iż w październiku 2015 r. do floty armatora dołączył masowiec o nazwie Poland Pearl.
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii