PMK
Po wydokowaniu Podlasia, do suchego doku SD I trafił statek do przewozu drewna – Point Lisas Pearl. Stocznia Nauta wykona na jednostce remont dokowo-konserwacyjny.
Statek został wybudowany w 1984 r. w japońskiej stoczni Sanoyas Shipbuilding Corporation, ma 187,5 m długości i ponad 29 m szerokości. Elementem charakterystycznym statków do przewozu drewna są duże luki i odpowiednio zaprojektowane ładownie oraz wzmocniony pokład górny, który pozwala przewozić ładunki również na pokładzie.
Remont prowadzony jest na zlecenie firmy SMT Ship Management & Transport Limited, która jest częścią grupy SMT Shipping. Stocznia Nauta miała już okazję współpracować z SMT – we wrześniu ubiegłego roku Nauta wykonała remont klasowy masowca Bahamas Pearl. Flota armatora składa się z 37 statków, głównie masowców, statków samowyładowczych i cementowców Ciekawostką jest fakt, iż w październiku 2015 r. do floty armatora dołączył masowiec o nazwie Poland Pearl.
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii