W dwóch dokach stoczni Nauta trwają podwójne remonty – w suchym doku SD I zadokowano da gazowce greckiego armatora Stealth Marine Corporation, natomiast w doku pływającym nr 4 przebywają dwa drobnicowce Wilson Calais i Sunna.
Gazowce do przewozu LPG – Gas Cathar i Gas Myth przechodzą remonty klasowe, obejmujące wykonanie prac na linii wałów, rurarskich, stalowych i konserwacyjno-malarskich. Gas Cathar został wybudowany w 2001 r., ma 119 m długości i prawie 19 m szerokości. Nieco mniejszy jest Gas Myth, którego długość wynosi 99,9 m, a szerokość – 17, 6 m. Drugi ze statków jest też młodszy, został zbudowany w 2011 r.
Drobnicowiec Wilson Calais, który przebywa w doku nr 4, ma prawie 100 m długości i 13 m szerokości. Razem z norweskim statkiem zadokowana jest mniejsza jednostka – Sunna - należąca do armatora z Islandii – firmy Nes. Na obu statkach wykonywane są prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie i w ładowniach, prace na linii wałów i drobne prace stalowe.
Podwójne dokowanie i prowadzenie jednocześnie dwóch remontów w doku to rozwiązanie korzystne zarówno dla stoczni, jak i armatorów – pozwala zoptymalizować wykorzystanie potencjału technicznego doku, a tym samym skrócić czas oczekiwania na remont, co jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy w stoczni przebywa wiele jednostek jednocześnie.
***
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Stocznia Remontowa Nauta posiada rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki, wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu