Heidelberg Spar, platforma posadowiona na długiej, głęboko zanurzonej, cylindrycznej kolumnie, należąca do firmy Anadarko, przepłynęła ponad 640 km z Ingleside w Teksasie do swojego nowego domu na złożu Green Canyon w wodach Zatoki Meksykańskiej. Na filmie opublikowanym w sieci możemy podziwiać jej podróż oraz proces stawiania na złożu.
Platforma Heidelberg jest dokładną repliką obiektu Lucius Anadarko, na której rozpoczęto produkcję w styczniu 2015 roku. Oba obiekty są najbardziej nowoczesnymi i zaawansowanymi technicznie urządzeniami tego typu. Ich zadaniem jest wydobycie 80 000 baryłek ropy dziennie. Wydobycie na platformie Heidelberg Spar ruszy w II kwartale 2016 roku. Obie platformy zostały zbudowane w fińskiej stoczni Pori.
Heidelberg Spar w liczbach
Waga: 16 000 ton
Pojemność: 80 000 bopd, 80 MMcf/d
Średnica: ponad 33 m
Długość: ponad 184 m
Waga: 23 000 ton
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii