ew
4 października 2018 w Gdyni w siedzibie Energomontaż-Północ Gdynia S.A. (EPG) spółka podpisała kontrakt z norweskim konsorcjum ASK JV AS (w skład którego wchodzą firmy KVAERNER i AKER Solutions) dotyczący fabrykacji elementów modułu Riser Platform na projekt Johan Svedrup.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie: "Jest to kontynuacja wieloletniej owocnej współpracy naszych firm oraz kolejny zakres realizowany przez EPG w ramach powyższego projektu. Pragniemy podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w finalizacje umowy jak i życzyć powodzenia w jej realizacji zespołowi projektowemu jak i całej załodze".
Pole wydobywcze Johan Sverdrup położone jest na Morzu Północnym, w odległości około 140 kilometrów na zachód od Stavanger. W pierwszym etapie ma być ono eksploatowane przy użyciu czterech platform, ale w planach jest też zbudowanie piątej platformy. Według założeń, platformy będą połączone pomostami. Dystans z jednego na drugi koniec kompleksu czterech platform ma wynieść ok. 1,5 km.
Według wstępnych szacunków, możliwości produkcyjne pola wynoszą około 550-650 tys. baryłek dziennie, co odpowiada 40 % łącznego wydobycia ropy na Norweskim Szelfie Kontynentalnym.
Proces podłączania instalacji centrum produkcyjnego pola, który ropoczął się latem tego roku, stanowi ostatnią i kluczową fazę przed rozpoczęciem produkcji przez złoże, planowanym na koniec 2019 roku.
- Zakres prac jest bardzo szeroki, bo w szczytowym momencie projekt będzie zatrudniał na morzu ok. 650 osób na każdej z trzech zmian, co oznacza prawie 2 tys. pracowników. To najbardziej złożony projekt zagospodarowania w historii firmy Statoil jako operatora na Norweskim Szelfie Kontynentalnym (NCS) - powiedział Kjetel Digre, szef projektu Johan Sverdrup.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej