ew
Należący do TT-Line prom Peter Pan powrócił już na trasę po operacji wydłużenia. Zadowoleni mogą być podróżni oraz klienci frachtowi z Polski. Jednostka będzie teraz obsługiwała również połączenia ze Świnoujścia.
Peter Pan jeszcze do niedawna służył przede wszystkim do obsługi połączeń pomiędzy Niemcami a Szwecją. Teraz niemiecki armator oddelegował ten prom również do obsługi połączenia z Polski. Popularną jednostkę już w czerwcu będzie można spotkać na trasie Świnoujście-Trelleborg, gdzie służyć będzie wraz z dwiema już znanymi z obsługi tego połączenia jednostkami Nils Dacke oraz Robin Hood. Ale już od września – zgodnie z zapewnieniami armatora – prom ten ma na stałe zagościć na linii z Polski.
Pojawienie się promu Peter Pan na trasie ze Świnoujścia jest tym bardziej elektryzujące, że wrócił on właśnie do działalności operacyjnej po trwającej kilka miesięcy przerwie związanej z przebudową. Jednostka została wydłużona o 30 metrów i ma obecnie aż 220 metrów długości. Dzięki temu zabiegowi jego linia ładunkowa wzrosła o ok. 25 procent – do 3 tysięcy metrów.
W trakcie przebudowy zadbano również o dalszą redukcję wpływu promu na środowisko. Wszystko za sprawą optymalizacji kształtu kadłuba. Już samo wydłużenie statku spowodowało oczywiście, że ograniczony został poziom emisji szkodliwych związków w przeliczeniu na transportowaną jednostkę ładunkową. Warto nadmienić, że jeszcze przed ostatnią modernizacją Peter Pan miał status statku ekologicznego - w ubiegłym roku zostały na nim zainstalowane cztery płuczki spalin.
Peter Pan jest promem klasy premium (Robin Hood oraz Nils Dacke mają status promów Comfort). Co to oznacza? Jak informuje TT-Line, klasa premium, którą reprezentuje zbudowany w 2001 r. prom oznacza wyższy standard oraz rozległy zakres usług. Jak przypomniała Aneta Wencel z TT-Line, na pokładzie jest ponad 200 kabin pasażerskich różnych kategorii, w tym ekskluzywne, mające 34 metry kwadratowe kabiny typu Panorama Suite. W trakcie 6-godzinnego rejsu na trasie Świnoujście-Trelleborg goście mają do swojej dyspozycji: restauracje, strefy SPA z siłownią, strefy relaksu, a rodziny z dziećmi mogą korzystać ze strefy zabaw.
Firma TT-Line to niemiecki przewoźnik, który realizuje rejsy na Morzu Bałtyckim. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Lubece łączy Niemcy i Polskę ze Szwecją. Z naszego kraju rejsy odbywają się ze Świnoujścia. W swojej flocie TT-Line posiada obecnie sześć nowoczesnych jednostek.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek