• <
nauta_2024

Ostatnie prace na promie hybrydowym w stoczni Crist

ew

18.03.2019 10:21 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Ostatnie prace na promie hybrydowym w stoczni Crist

Partnerzy portalu

Ostatnie prace na promie hybrydowym w stoczni Crist - GospodarkaMorska.pl

Jak poinformował islandzki zarząd dróg Vegagerdin - w stoczni Crist trwają ostatnie prace wykończeniowe na promie pasażersko-samochodowym Herjólfur z napędem hybrydowym. W najbliższym czasie przewidziane są również kontrole instytucji klasyfikacyjnej DNV GL. 

Herjólfur przechodzi ostatnie procedury przed wypłynięciem z Gdyni. Odbędą się dwie kluczowe inspekcje - odbiory towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL i Islandzkiego Urzędu Transportu. Jak dodaje Vegagerdin: "Towarzystwo klasyfikacyjne jest niezależne od rządu i decyduje, czy statek spełnia normy i przepisy. Dopiero po ostatecznym przeglądzie,  Herjólfur będzie mógł przybyć do portu macierzystego".

Prom, o stoczniowym numerze budowy NB70, obsługiwać będzie trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar – wyspami leżącymi w archipelagu Westmana, położonym 9 kilometrów od południa Islandii. Vestmannaeyjar znane jest jako urokliwe, powulkaniczne miejsce wycieczek oraz ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska.

Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu jednostki zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego.

Nowoczesna konstrukcja NB 70 pozwala na operowanie w bardzo trudnych warunkach morskich – południowe wody Islandii zdominowane są przez długie fale oceaniczne oraz krótkie fale lokalne wywołane przez wiatr. Zimą nie rozpieszczają również warunki pogodowe – niskie temperatury oraz ulewne deszcze nie stanowią jednak wyzwania dla promu wyprodukowanego w stoczni CRIST.

– NB 70 będzie dodatkowo przystosowany do okazjonalnych wyjazdów do innych dalszych portów, stąd projekt oraz wykonanie jednostki są wysoce specjalistyczne – podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist.

Prom obsługiwany będzie przez dziesięcioosobową załogę, pomieści także od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim. Różnica wynika z posiadanego zewnętrznego tarasu niemożliwego zazwyczaj do wykorzystania w zimie.

Całość prac projektowych, od dokumentacji klasyfikacyjnej po dokumentację roboczą, powstaje w Polsce i jest kontraktową odpowiedzialnością CRIST. Zamawiającym jest Vegagerðin – Islandzki Urząd Transportu Drogowego. Zarządza on blisko 13 000 km dróg krajowych Islandii.

Wśród typowych zadań urzędu, takich jak planowanie, projektowanie czy też utrzymanie dróg, Vegagerðin zajmuje się także nadzorowaniem firm świadczących usługi transportu promowego.
 
Podstawowe dane jednostki:

Długość jednostki: 69,38 m

Szerokość jednostki: 15,10 m

Maksymalna pojemność: 540 pasażerów + 10 osób z załogi

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.