pc
Zagraniczni producenci okrętów podwodnych są skłonni przenieść produkcję tego typu jednostek do Polski – powiedział dla Radia Szczecin Konrad Konefał, prezes PGZ Stoczni Wojennej. Duże szanse na realizację tego zadania ma Szczecin. Przedstawiciele MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych prowadzą rozmowy, by właśnie tam powstała stocznia w pełni zdolna do produkcji okrętów podwodnych.
– Aby umożliwić montaż okrętów podwodnych w Szczecinie, trzeba wybudować nową stocznię. Mówimy o budowie częściowo nowej infrastruktury w miejscu, gdzie obecnie już ona istnieje. Trzeba mieć jednak świadomość, że w dużej mierze będzie to nowa inwestycja – powiedział dla Radia Szczecin Konrad Konefał, prezes PGZ Stoczni Wojennej i jednocześnie członek zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych.
Na 5. Międzynarodowym Kongresie Morskim Konefał zapowiedział chęć zawiązania spółki joint venture z zagranicznym partnerem. Jej celem ma być budowa okrętów podwodnych w Polsce. PGZ prowadzi obecnie dialog z francuskim koncernem DCNS, niemiecką firmą ThyssenKrupp oraz szwedzkim Saab. Formuła tego przedsięwzięcia jeszcze nie jest znana.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów