ew
W ostanim czasie, przez telewizje RTL i n-tv został przeprowadzony sondaż, który miał na celu zbadać jak duża część Niemców popiera budowę gazociągu Nord Stream 2 z Rosji. Mimo że ten temat budzi wiele kontrowersji na całym świecie, aż dwie trzecie Niemców zagłosowało za budową. Wiele wskazuje również na to, że wkrótce, w północnym landzie Szlezwik-Holsztyn powstanie nowy terminal LNG w Brunsbüttel. Taki krok pomoże obalić zarzuty Donalda Trumpa, że Niemcy są uzależnione od rosyjskiego importu gazu i celowo utrudniają import gazu z USA.
Zdaniem ankietowanych Niemców gazociąg Nord Stream 2 z Rosji do Niemiec, który planowo powstanie do końca 2019 roku, „zabezpieczy dostawy gazu ziemnego”. Co więcej, według badanej grupy, sprzeciw USA wobec tego przedsięwzięcia wynika z chęci sprzedaży LNG w Europie.
Jak przyznal rzecznik rządu do spraw morskich Norbert Brackmann: " Jeśli LNG przybywające z USA dotarłoby do Niemiec w konkurencyjnej cenie, byłoby to dla nas w porządku". Zauważył również, że LNG może być mniej emisyjnym paliwem dla statków. Ponadto, dostawy LNG oferują elastyczność, której klasyczne rurociągi nie są w stanie dorównać. Gazowce mogą być wysyłane w dowolne miejsce na świecie i łatwo przekierowywane.
Budowa terminalu w Brunsbuttel ma kosztować 450 mln euro. Możliwe jest wsparcie z rządowych funduszy infrastrukturalnych i regionalne – od samorządu landu Schleswig-Holstein. Ruszyły już konsultacje społeczne na temat projektu. Jeżeli dojdzie do jego realizacji, Niemcy dostaną pierwsze LNG w 2022 roku. Ostateczna decyzja inwestycyjna ma zapaść w 2019 roku. Planowana przepustowość to około 5 mld m sześc. rocznie.
Przez obiekt miałyby płynąć dostawy do firm z sektora przemysłu chemicznego, bunkierki i transportu cysternowego. Oznacza to, że jego przeznaczenie miałoby być podobne do polskiego terminala w Świnoujściu, co oznacza wyrośnięcie pod bokiem konkurenta.
Niemiecki obiekt ma być jednak dużo mniejszy od polskiego. Powodem jest obecność gazu rosyjskiego, który dosłownie zalewa niemiecki rynek. Z tego powodu inwestowanie w wielki projekt jest dużym ryzykiem. Niemcy raczej postawią na obiekt podobny do tego na Litwie - statek do magazynowania i regazyfikacji LNG (FSRU).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii