ew
Umowę na dofinansowanie ze środków unijnych budowy 74-kilometrowej części drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim Nowe Marzy - Bydgoszcz w wysokości 1,083 mld zł w piątek zawarły Centrum Unijnych Projektów Transportowych i GDDKiA.
Całkowita wartość S5 pomiędzy Nowymi Marzami i Bydgoszcz wynosi 2,054 mld zł. Podpisanie umowy przez dyrektora CUPT Przemysława Gorgola i szefa GDDKiA Jacka Grygę dobyło się na budowie mostu przez Brdę w okolicach Tryszczyna k. Koronowa.
"Dofinansowanie S5 Nowe Marzy Bydgoszcz to ponad 1 mld zł. To bardzo ważny odcinek drogi, który połączy Trójmiasto z Bydgoszczą, Poznaniem i Wrocławiem, czyli łączy nasze bardzo ważne regiony. Rząd PiS od samego początku, jeżeli chodzi o województwo kujawsko-pomorskie, przeznaczył około 4,3 mld zł na drogi ekspresowe" - powiedział obecny przy podpisaniu umowy wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Budowa drogi S5 pomiędzy Nowymi Marzami i Bydgoszczą obejmuje cztery z siedmiu odcinków, na jakie została podzielona inwestycja. Są to odcinki: Nowe Marzy - Dworzysko, Dworzysko - Aleksandrowo, Aleksandrowo - Tryszczyn i Tryszczyn - Białe Błota. Projekt obejmuje, oprócz budowy drogi, przebudowę czterech węzłów i budowę dziewięciu węzłów, pięciu miejsc obsługi podróżnych.
Całość S5 w województwie kujawsko-pomorskim, od Nowych Marzów do granicy z Wielkopolską będzie miała długość 130 km. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2019 r.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem