ew
Wiodące meksykańskie przedsiębiorstwo morskie Naviera Integral podpisało kontrakt z Damen Shipyards Group na dostawę nowej jednostki FCS 5009 (Fast Crew Supplier). Będzie to juz piętnasty FCS 5009, który dołączy do floty operatora.
Statek zamówiono w oczekiwaniu na rozpoczęcie działalności przez międzynarodowe koncerny naftowe w Zatoce Meksykańskiej, po niedawnym otwarciu tego obszaru na konkurencję przez ustępujący rząd.
50-metrowy FCS 5009 to szybka jednostka, która umożliwia komfortowy przewóz pracowników a także zaopatrzenia na platformy offshore, w szerokim zakresie tolerancji pogodowej. Najnowszy projekt przewiduje maksymalną wydajnośc i minimalny czas przestojów. Wykorzystano także koncepcję „axe bow”, dzięki której statek może bezpiecznie osiągać duże prędkości przy wysokim falowaniu.
Damen i Naviera Integral współpracują ze sobą od ponad dwudziestu lat, a nowa jednostka zwiększy flotę Damena pływającą pod flagą Naviera do dwudziestu czterech. Obie firmy są własnością rodzinną, przez co reprezentują podobne wartości i przewidują długoterminową współpracę.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO