pc
Południowokoreański rząd chce zamówić 140 statków napędzanych LNG – poinformowała koreańska agencja prasowa Yonhap. Na ten cel zostanie przeznaczonych 1,7 bln wonów pomocy publicznej, czyli ok. 1,5 mld dolarów. Jednostki do 2025 r. mają być budowane w lokalnych stoczniach.
Jak poinformował Yoon Sung-hyuck, szef Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Energii odpowiadający za południowokoreański przemysł stoczniowy i offshore, aby krajowe małe i średnie stocznie mogły konkurować z rywalami z Chin i z Japonii, muszą być pierwsze na rynku budowy jednostek przyjaznych dla środowiska.
Do 2025 r. Korea Południowa chce zainwestować w sektor cały LNG 2,5 mld dolarów. Jak informuje themeditelegraph.com, główne stocznie w kraju: Hyundai, Samsung oraz DSME, już wcześniej otrzymały rządowe wsparcie, co przełożyło się na większa liczbę zamówień. Teraz z pomocy rządu powinny skorzystać głównie małe i średnie przedsiębiorstwa stoczniowe.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich