• <
nauta_2024

Największy na świecie statek do budowy instalacji morskich wyposażony w nowoczesny system łączności

pc

07.03.2017 15:39 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Największy na świecie statek do budowy instalacji morskich wyposażony w nowoczesny system łączności

Partnerzy portalu

Największy na świecie statek do budowy instalacji morskich wyposażony w nowoczesny system łączności - GospodarkaMorska.pl

Eaton nawiązał współpracę ze spółką Seajacks, w celu dostarczenia wysoce zintegrowanego systemu łączności głosowej, transmisji danych i alarmowania dla statku Seajacks Scylla, czyli najnowszego statku do budowy zaawansowanych farm wiatrowych i instalacji morskich. Niezawodne i wysoce funkcjonalne rozwiązanie zostało dostarczone przez Eaton i zaprojektowane z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia załodze. W celu zapewnienia bezproblemowej pracy statku i jego maszynerii, wszystkie elementy uzyskały homologację do pracy w docelowym morskim środowisku Scylli. Oprócz tego, umożliwiło to Seajacks skrócenie czasu potrzebnego na montaż i zarządzanie.

Seajacks Scylla to obecnie największy i najbardziej zaawansowany statek do budowy farm wiatrowych i instalacji morskich. Najnowsza spośród pięciu tego typu jednostek eksploatowanych przez Seajacks, Scylla, już pracuje nad montażem najcięższych monopali na potrzeby projektu Veja Mate, które zostały dostarczone z zakładu Samsung Heavy Industries (SHI) w Geoije w Korei Południowej. Statek ten został zaprojektowany specjalnie z myślą o pracy w trudnych warunkach środowiskowych panujących na wodach u wybrzeży Wielkiej Brytanii oraz dla innych rynków północno-zachodniej Europy.

Zaklasyfikowany do klasy ABS Seajacks Scylla ma wyporność (variable deck load, VDL) ponad 8 000 ton. Wyposażony jest w przesuwny żuraw wieżowy o nośności 1 540 ton i dostępną do użytku przestrzeń na pokładzie przekraczającą 5 000 metrów kwadratowych. Na statku zainstalowano także wieże o wysokości 105 metrów, które pozwalają na montaż podzespołów w wodach o głębokości do 65 metrów.

– Po pierwszym spotkaniu projektowym w lutym 2014 roku i przeprowadzeniu odbiorów fabrycznych w styczniu 2015 roku realizacja projektu postępowała bez problemów w kwestiach handlowych, technicznych i administracyjny. Rola Eaton jako kompleksowego dostawcy wysoce zintegrowanego rozwiązania, pozwoliła nam zaoszczędzić czas zarządzania, jak również ograniczyć nakłady techniczne. Rozwiązali dla nas nawet takie problemy jak odprawa celna. Gdy we wrześniu przeprowadzaliśmy wizję lokalną na pokładzie Scylli, mogliśmy z przyjemnością stwierdzić, że całe wyposażenie zostało starannie zamontowane, było czytelnie oznaczone i działało bez zarzutu. Z zadowoleniem odnotowaliśmy również fakt, że modyfikowanie lub rozbudowa systemu w miarę zwiększania liczby statków będzie proste i wydajne – mówi Aaron Maas, koordynator ds. IT Seajacks UK.

– Dodatkowe informacje zwrotne od załogi, które uzyskaliśmy w listopadzie i grudniu – czyli aż do czasu, gdy Scylla została załadowana na pokład HLV Osprey, wyspecjalizowanego statku transportowego, który miał przewieźć ją do Rotterdamu – potwierdziły dotychczasowe zaufanie do Eaton i ich rozwiązania. W oparciu o te doświadczenia wciągnęliśmy Eaton na listę naszych zatwierdzonych dostawców i z pewnością będziemy rozważać współpracę z nimi przy montażu naszego kolejnego statku – dodał.

Wyposażony w pełen zestaw sprzętu do wspomagania działalności operacyjnej, lądowisko dla śmigłowców o średnicy 22,2 metra oraz zakwaterowanie dla 130 osób, statek ten wymaga szerokiej gamy zaawansowanych systemów łączności głosowej, transmisji danych i alarmowania, zarówno w celu zachowania wydajności operacyjnej i bezpieczeństwa, jak i dla zapewnienia dobrego samopoczucia i rozrywki osobom przebywającym na pokładzie. Choć wszystkie te elementy mogą funkcjonować jako niezależne systemy, ich integracja ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia interoperacyjności wtedy, gdy jest ona wymagana.

Seajacks rozpoczęła rozmowy na temat swoich wymagań z Eaton jeszcze w 2013 roku i dzięki temu poznała zakres udoskonaleń, które mogła przynieść współpraca z Eaton, czyli dostawcą szerokiej gamy powiązanych i uzupełniających się produktów, jak również producentem, który może zapewnić, że będą one ze sobą kompatybilne w najmniejszym szczególe, zapewniając jednocześnie wiele innych korzyści w zakresie niezawodności, funkcjonalności, wydajności, prostoty konserwacji i skalowalności.

Eaton opracował pieczołowicie zaprojektowane pakietowe rozwiązanie obejmujące oferowany przez niego unikatowy system Gitiesse Integrated Multimedia Communication System (IMCOS), bezproblemową integrację podsystemów, jakość produktów, skalowalność i możliwość dostosowania do indywidualnych wymogów. Obecnie IMCOS to jedyny w swoim rodzaju system na świecie, który został dopuszczony do użytku przez siedem różnych organizacji klasyfikujących. Te czynniki, poparte doświadczeniem Eaton, specjalistyczną wiedzą techniczną, elastycznością i obsługą posprzedażową na całym świecie, zadecydowały o podjętej przez Seajacks decyzji zakupowej.

Oprócz swojej funkcjonalności i integracji, rozwiązanie to spełniało w niezbędnym zakresie wymogi certyfikacji Scylli oraz jej docelowego miejsca pracy, zapewniając odpowiednie poziomy ochrony przeciwwybuchowej ATEX oraz zabezpieczenia przed wnikaniem gazów, pyłów i wody. Podzespoły obejmowały wysokiej mocy głośniki w wykonaniu przeciwwybuchowym, odporne na warunki atmosferyczne sygnalizatory, system telewizji przemysłowej HERNIS CCTV, systemy telefonii głosowej i IP DECT oraz odporny na warunki atmosferyczne system telefonii internetowej FHF MEDC. W zakres dostawy wchodziły również system rozgłośni dyspozycyjnej i sygnalizacji alarmu ogólnego (Public Address and General Alarm, PA&GA) oraz dwie sieci LAN – jedna dla telefonów internetowych, druga dla telewizji internetowej, jak również anteny TVRO i V-SAT. To rozwiązanie dopełnił system rozrywki rozprowadzający sygnał radiowy i telewizyjny oraz umożliwiający wymianę automatycznych wiadomości i powiadamianie personelu.

System PA&GA jest połączony z systemem ochrony przeciwpożarowej i instalacją gazową Scylli, co umożliwia przesyłanie alarmów. System telefoniczny został również specjalnie dostosowany do wymogów Scylli. Do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych oraz w środowisku niebezpiecznym przewidziano analogowe telefony głosowe. Technicy zostali wyposażeni w bezprzewodowe zestawy DECT z funkcją pagera, co pozwala nawiązać z nimi szybki kontakt. Na zestawy DECT można również przesyłać alarmy dotyczące maszynerii operacyjnej statku. Wdrożony system telefoniczny spełniał również wymogi stosowanej przez Seajacks specyfikacji unikalnego kodowania numerów wykorzystywanych do kontaktu z biurami spółki: użytkownik musi zapamiętać tylko czterocyfrowy wewnętrzny numer telefonu zamiast dwunastocyfrowego kodu.

Antena V-SAT obsługuje transmisję danych na potrzeby łącza internetowego, poczty elektronicznej dla załogi oraz łączności maszynerii pokładowej, jak również aspekt łączności statku z lądem z wykorzystaniem systemu łączności telefonicznej Eaton. Seajacks zwróciła się do Eaton z prośbą o dostarczenie takiego rozwiązania wraz z anteną TVRO, co dodatkowo zwiększyło wartość i wygodę zapewnianą przez Eaton jako dostawcy kompleksowych rozwiązań bez podnoszenia kosztów.

Instalację zapewniła SHI na podstawie dokumentacji projektowej i rysunków dostarczonych przez Eaton. Następnym etapem było przeprowadzenie rozruchu przez techników Eaton przy wsparciu logistycznym przedstawiciela handlowego tej firmy i lokalnego przedstawiciela w Korei Południowej.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.