PMK
Pioneering Spirit to bez wątpienia najpotężniejszy statek świata. Jest tak wielki, że zainstalowane na nim dźwigi są w stanie unieść suwnice portowe.
Ten unikatowy katamaran cechuje się wypornością 900 tys. ton wody – to równowartość skupienia w jednym miejscu 300 tys. słoni! Jego tonaż wynosi 403,342 gt. Kosztował armatora Allseas ponad 1,7 mld dolarów.
Pioneering Spirit mierzy 382 metrów długości i 124 metrów szerokośc. Będzie wykorzystywany do instalowania i usuwania części dużych platform wiertniczych, służących do wydobywania ropy naftowej i gazu na Morzu Północnym. Statek wyposażony jest również w system do układania rurociągów.
Statek przybył do Rotterdamu w styczniu 2015 roku ze stoczni DSME w Korei Południowej, w której od 2010 trwała jego budowa. W Rotterdamie trwają prace finalne. Zakładano, że statek wejdzie do słuzby latem tego roku, jednak z powodu opóźnień w dostawach kluczowych części katamaranu, data znacznie sie opóźniła. Rozpoczęcie pracy katamaranu planowane jest obecnie na pierwszą połowę 2016 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii