PMK
MSC Cruises i Chantiers de l'Atlantique zaprezentowały potencjalnie przełomowy projekt opracowania ogniwa paliwowego napędzanego LNG na pokładzie statku wycieczkowego, który mógłby jeszcze bardziej pomóc w zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych ze statków napędzanych skroplonym gazem ziemnym.
Technologia znana pod nazwą Solid Oxide Fuel Cell byłaby nowością w sektorze rejsów wycieczkowych. Ogniwo paliwowe LNG będzie działać w wyższej temperaturze (około 750 stopni C) i jest bardziej wydajne przy dużej mocy.
Według MSC Cruises technologia SOFC może podnieść sprawność elektryczną nawet o 60 procent, ponieważ wytwarzane ciepło może być samodzielnie zużywane na pokładzie. Pomaga to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 30 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem LNG. Ta technologia ma tę zaletę, że jest kompatybilna z innymi rodzajami paliw, takimi jak metan, metanol, amoniak i wodór.
Projekt R&D o nazwie PACBOAT został ogłoszony podczas ceremonii cięcia stali dla wycieczkowca MSC Europa, pierwszego z pięciu nowych statków z napędem LNG budowanych dla MSC Cruises. Ceremonia zbiegła się w czasie z dostarczeniem przez Chantiers de l'Atlantique MSC Grandiosa, jednego z najbardziej zaawansowanych statków wycieczkowych na świecie, wyposażonego w hybrydowy skruber i system selektywnej redukcji katalitycznej, który pomaga zredukować emisje tlenku azotu o 80 procent.
- Koncentrujemy się na badaniach i przyspieszeniu rozwoju zaawansowanych rozwiązań nowej generacji i innych technologii - większej liczby paliw alternatywnych, dostępności zasilania z lądu, akumulatorów, ogniw paliwowych. Wszystko to podczas modernizacji naszej istniejącej floty, przy użyciu najnowszych i najlepszych dostępnych technologii w celu ciągłego doskonalenia naszej wydajności środowiskowej - powiedział Pierfrancesco Vago, prezes MSC Cruises.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth