jk
W Szczecińskim Parku Przemysłowym, gospodarującym na terenach b. stoczni szczecińskiej, Mostostal Warszawa zrobi elementy mostu dla duńskiego odbiorcy. Wartość kontraktu to 50 mln zł.
"W Parku powstaną żelbetowe elementy mostu długiego na 1,4 km, które zostaną przetransportowane później drogą morską do Danii i tam scalone" - powiedział w czwartek PAP dyrektor handlowy w Oddziale Zachodnim Mostostalu Warszawa Zbigniew Przybyłowicz. "Na nabrzeżach stoczniowych powstaną segmenty długie na 3 metry, szerokie na 20 m i wysokie na 4 m, a także krótsze segmenty podporowe. Z tych elementów powstanie kompletna konstrukcja przęseł mostu" - dodał.
"Pierwszy szalunek do prefabrykacji mostowych segmentów powinniśmy stawiać we wrześniu br., co oznacza, że kilka tygodni później pierwszy segment powinien być już gotowy" - powiedział Przybyłowicz.
Na terenach postoczniowych powstaną cztery stanowiska do produkcji mostowych segmentów. Mostostal szacuje, że do ich produkcji zaangażowanych zostanie około 80 pracowników. Obecnie spółka prowadzi w Parku prace przygotowawcze.
"Chcemy wyprodukować wszystkie segmenty mostu do września-października przyszłego roku" - powiedział Przybyłowicz.
Jak podkreśla Przybyłowicz, Szczeciński Park Przemysłowy wybrano dla tego przedsięwzięcia nieprzypadkowo. Jego zaletą jest nabrzeże, gdzie będą produkowane segmenty i suwnica, dzięki której można załadować segmenty na statek - wylicza. Szczecin leży także bliżej Danii niż Trójmiasto, z którego transport gotowych elementów byłby droższy - dodał.
Szczeciński Park Przemysłowy jest lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Park zarządza 45 ha z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
23 czerwca br. w szczecińskiej stoczni Gryfia uroczyście położono stępkę pod nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom Ropax dla PŻB jest budowany przez Morską Stocznię Remontową Gryfia, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO