pc
Stena Line zdecydowała się na zakup dwóch promów, z których do tej pory korzystała na podstawie umowy czarteru. Chodzi o jednostki Stena Superfast VII i Stena Superfast VIII.
Zbudowane w 2001 r. nowoczesne jednostki, które obsługują połączenia Stena Line na Morzu Irlandzkim, do tej pory należały do grupy Tallink. Stena Line czarterowała je od estońskiego przewoźnika od 2011 r. Formalnie właścicielem statków będzie teraz spółka Stena Ropax Limited.
Firma Tallink zdradziła, że wartość podpisanej właśnie umowy, opiewa na sumę 133,5 miliona euro. Estoński przewoźnik wyjaśnił, że transakcja będzie miała wpływ na kondycję finansową grupy oraz jej stabilność, ale nie będzie miała dużego znaczenia dla skonsolidowanego wyniku finansowego firmy za ten rok.
Obie jednostki, które stały się przedmiotem transakcji, zostały zbudowane 16 lat temu dla firmy Superfast Ferries. Powstały w stoczni HDW w Kilonii. Każda z nich może zabrać na pokład 1 200 pasażerów oraz 660 pojazdów. Dysponują też linią ładunkową o długości 1 920 metrów. W przeszłości obsługiwały m.in. połączenia Hanko-Rostock, Hanko-Paldiski-Rostock czy Tallinn-Helsinki-Rostock. Obie jednostki, już pływając dla Stena Line, przeszły znaczącą modernizację w stoczni Remontowa w Gdańsku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny