Marek Nowak
Ogromy moduł mieszkalny o masie 1140 ton wypłynął z Energomontażu Północ Gdynia do Skandynawii. Przeznaczony jest na platformę wiertniczą, która stanie na Szelfie Norweskim.
- Zlecenie wykonane zostało dla duńskiej firmy Bladt Industries A/S – mówi Dominik Sychowski, specjalista ds. handlu Energomontażu Północ Gdyni. - Moduł przeznaczony będzie dla 147 osób i składa się z dwóch części, które zostały załadowane na ponton. Spodziewamy się, że w stosunkowo niedługim czasie moduł zostanie zamontowany na platformie - dodaje.
Ponieważ konstrukcja została zamówiona przez klienta wraz z wykończeniem, w realizacji zlecenia brało udział także wiele innych trójmiejskich firm specjalizujących się między innymi w instalacjach elektrycznych, sanitarnych i wyposażeniu wnętrz.
Kierownik projektu, Adam Bubacz, podkreślił też, że moduł powstawał bardzo szybko (w ciągu około pół roku), w związku z czym dużym wyzwaniem była odpowiednia logistyka prowadzenia poszczególnych prac, z których część prowadzona była jednocześnie na różnych piętrach modułu.
Głównym obszarem działalności Energomontażu-Północ Gdynia jest produkcja skomplikowanych konstrukcji stalowych dla sektora offshore gas & oil (konstrukcje nawodne, podwodne, prefabrykacja rurociągów), energetyki i odnawialnej oraz chemii i petrochemii.
Prezes zarządu Energomontaż Północ Gdynia, Dawid Jaworski, podkreśla jednak, że ze względu na trudną sytuację na rynku gas & oil, w najbliższym półroczu firma skupi się na elementach konstrukcji dla farm wiatrowych.
W 2013 roku Energomontaż Północ Gdynia na terenie po Stoczni Gdynia uruchomił nową halę produkcyjną, która jest przygotowana do obróbki elementów o średnicy 6 metrów i wadze nawet do 120 ton. Umożliwiają to nowoczesne maszyny, wśród których szczególne wrażenie robi największa w basenie Morza Bałtyckiego obrabiarka.
Energomontaż wykonuje także konstrukcje stalowe dla portów oraz przemysłu budowy i remontu statków oraz budowy, remonty i modernizacje wykonywane między innymi w elektrowniach, elektrociepłowniach i zakładach przemysłu petrochemicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej