JK
Od jakiegoś czasu z ust ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Garbarczyka padają krytyczne uwagi na temat płynności finansowej stoczni Gryfia. Zdaniem posła PO Sławomira Nitrasa te wypowiedzi szkodzą interesem stoczni i podważają jej wiarygodność.
Marek Gróbarczyk źle wypowiadał się na temat stoczni chociażby podczas rozmowy na antenie Radia Szczecin. Jego zdaniem odbudowa przemysłu stoczniowego w oparciu o Gryfię jest na razie nierealna, firma straciła płynność finansową.
- (…) Szczególnie, jeśli idzie o obecny stan stoczni Gryfia, o której słyszeliśmy, że zmiany dokonane i restrukturyzacja miała zmierzać w bardzo dobrym kierunku. Okazuje się, że Gryfia utraciła płynność finansową, co jest rzeczą chyba katastrofalną – mówił minister na początku stycznia.
W związku z tą i podobnymi wypowiedziami ministra, Sławomir Nitras złoży interpelacje do Marka Gróbarczyka. Poinformował o tym w Radiu Szczecin. - Nawet jeżeli kondycja czy sposób zarządzania budzą wątpliwości ministra, to jest to niewystarczający powód by publicznie o tym mówić. Dlatego, że wypowiedź publiczna ministra podważa wiarygodność tej spółki i utrudnia jej współpracę z kooperantami – powiedział na antenie radia Szczecin.
Dodajmy, że zarząd MSR Gryfia zaprzecza jakoby w stoczni działo się aż tak źle. - Mimo trudnej sytuacji na rynku i tendencji armatorów do ograniczania wydatków na remonty, radzi sobie dobrze i poprawia wyniki – podano w komunikacie. - Sytuacja finansowa Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA jest stabilna. Wstępne wyniki finansowe wskazują, iż rok 2015 MSR Gryfia zakończyła z przychodami ze sprzedaży na poziomie ponad 183 milionów złotych, co oznacza wzrost w porównaniu do roku 2014 o ponad 20 milionów złotych. Stocznia współpracuje też z właścicielem w realizacji strategii grupy MARS S&O. To wszystko znajduje uznanie w oczach banków i instytucji finansowych, z którymi MSR Gryfia rozwija współpracę. Nie ma więc powodów do obaw o zachowanie płynności finansowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii