PMK
Hiszpańska Iberdrola wybrała koncern MHI Vestas jako preferowanego dostawcę turbin wiatrowych dla projektu Baltic Eagle Offshore Wind Farm o mocy 476 MW.
Baltic Eagle powstanie w okolicy niemieckiej wyspy Ruegen na Bałtyku. MHI Vestas ma dostarczyć 52 turbiny V174-9.5 MW dla tego obiektu, a ich odstawa i montaż ma odbyć się w 2022 i 2023 roku. Będzie to pierwsza morska farma wiatrowa z turbinami MHI Vestas o mocy 9,5 MW.
- Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że premiera turbiny V174-9.5 MW odbędzie się w projekcie Baltic Eagle - powiedział Philippe Kavafyan, prezes MHI Vestas. - Będzie to ogromna szansa dla MHI Vestas na pogłębienie naszych doświadczeń na niemieckich wodach, a zwłaszcza na Morzu Bałtyckim. Czekamy na potwierdzenie zamówienia z Iberdrola i przygotowanie do instalacji.
Decyzja firmy Iberdrola o wyborze preferowanego dostawcy wynika z zaangażowania firmy w rozwój projektu, który obejmuje rozpoczęcie głównej kampanii geotechnicznej rozpoczętej latem 2018 roku.
- Baltic Eagle potwierdza zaangażowanie naszej firmy w stosowanie innowacji technologicznych w celu dostarczania ekologicznych projektów na skalę przemysłową - podkreślił Xabier Viteri, dyrektor Iberdrola Renewables.
Iberdrola dąży również do znacznych redukcji kosztów poprzez rozwój i budowę Baltic Eagle, który został nagrodzony w drugim morskim przetargu zorganizowanym przez niemiecką Bundesnetzagentur (Federalną Agencję ds. Sieci). Wykorzystanie przez Iberdrolę zaawansowanej technologii, w tym wykorzystanie większej i bardziej wydajnej morskiej turbiny wiatrowej V174-9.5 MW MHI Vestas, obniży całkowity koszt i utoruje drogę dla podobnych oszczędności kosztów przez innych deweloperów.
To już drugi przypadek współpracy obu firm. Wcześniej Iberdrola wybrał MHI Vestas jako dostawcę turbin dla elektrowni wiatrowej Wikinger o mocy 350 MW na niemieckim obszarze Morza Bałtyckiego.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"