• <

Mamy ambicje być globalnym serwisem dla armatorów - rozmowa z Michałem Korzonkiem z Nord Ships Group

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Mamy ambicje być globalnym serwisem dla armatorów - rozmowa z Michałem Korzonkiem z Nord Ships Group
Mamy ambicje być globalnym serwisem dla armatorów - rozmowa z Michałem Korzonkiem z Nord Ships Group - GospodarkaMorska.pl

Paweł Kuś

14.08.2016 Źródło: własne

Nord Ships Group od 15 lat bierze udział w budowie i remoncie każdego statku, który trafia do Gdańskiej Stoczni Remontowej. Firma cieszy się obecnie dużą renomą na rynku stoczniowym i coraz częściej samodzielnie realizuje zamówienia od armatorów. A to wszystko dzięki dokładnemu obserwowaniu nowych trendów na rynku oraz inwestycji w nowoczesne technologie - mówi Michał Korzonek, szef ds. finansów i zamówień w Nord Ships Group.

Paweł Kuś: - Choć mało kto o Was słyszał, to już od dłuższego czasu jesteście najważniejszym kooperantem Remontowej. Co to oznacza?

Michał Korzonek: - Jesteśmy strategicznym partnerem Remontowej, a więc bierzemy udział w większości prac tam wykonywanych. Tam też znajduje się główne biuro naszej firmy i całe zaplecze kadrowe i techniczne. Poza tym realizujemy zamówienia dla stoczni z Gdyni. Nie mamy okazji narzekać na nudę, praca wre cały czas.

- Czym obecnie się zajmujecie?


- Właśnie kończymy duży projekt renowacji armatury na jednostce należącej do globalnego armatora tankowców Teekay Petrojarl Production. Chodzi o statek typu FSO, który od wielu lat stał bezczynnie. Teraz jednostka będzie potrzebna do pracy na polu naftowym u wybrzeży Brazylii. To było duże wyzwane - do wymiany były nie tylko zawory, ale też całe orurowanie. Statek potrzebował po prostu gruntownego remontu. Nad tym remontem pracowaliśmy od marca, a niedługo przybędzie do nas przedstawiciel armatora, by odebrać odnowioną jednostkę.

- Nie jest tajemnicą, że coraz częściej angażujecie się w zlecenia na własny rachunek.

- Nastawiamy się głównie na obsługę statków. Wiele nadziei wiążemy z segmentem podwodnych napraw, który naszym zdaniem będzie stawał się coraz popularniejszy. Jest to korzystna oferta dla armatorów, którzy nie muszą płacić wysokich stawek za dokowanie jednostki, a także przechodzić przez cały proces dogadywania się ze stocznią. Teraz wystarczy zgłosić usterkę, a nasi nurkowie wyposażeni w specjalny sprzęt szybko dokonają naprawy. I to po niższej cenie niż w stoczniach. To dobra opcja dla armatorów, którzy nie dysponują dużą ilością pieniędzy, a także dla tych, którym zależy na szybkości. Często taka naprawa może być bowiem wykonana, gdy jednostka jest na morzu. Jesteśmy również gotowi na budowy nowych jednostek dla armatorów z Europy Północnej.

- Jak wyobrażacie sobie przyszłość Nord Ships Group?

- Mamy duże ambicje. Chcemy docelowo oferować pełen serwis na miejscu i na odległość. Niedługo nabędzie pływający dok, mamy także na oku pierwszego klienta z Holandii. Chcemy stać się serwisem globalnym, zdolnym wysłać naszych ludzi i sprzęt w każde miejsce na świecie. Jeszcze w tym roku wykonamy kilka serwisów poza krajem. Nie znaczy to, że nie będziemy szukać zleceń do wykonania na miejscu. Obecnie dysponujemy kadrą ok. 200 ludzi - 50 w Gdyni, a reszta w Gdański. Dzięki zaprzyjaźnionej firmie mamy dostęp do własnego nabrzeża. Prowadzimy obecnie rozmowy z armatorami z Norwegii i Islandii, by pozyskać nowe zamówienia.

- Czym przekonacie zagranicznych kontrahentów do skorzystania z Waszej oferty?

- Naszym dużym atutem jest wszechstronność. Dążymy do tego, aby armator mógł u nas wykonać wszelkie prace serwisowe. Konkurencja jest spora, ale naszą przewagą jest cena oraz szybkość. Powodem do dumy jest także nasza kadra. Bacznie obserwujemy pracę każdego pracownika, bo zależy nam na posiadaniu najlepszych fachowców. Doceniamy pracowników, którzy angażują się w prace i ich nagradzamy.

- Jakie plany na przyszłość?

- Dalszy rozwój dwóch wymienionych gałęzi, czyli globalnego serwisu i działalności tu, na miejscu. Potrzebujemy większego terenu z dostępem do wody, ale na to będziemy potrzebować wsparcia z funduszy rządowych. Dlatego cieszymy się, że od przyszłego roku w życie wejdzie ustawa stoczniowa. To dla nas dobra wiadomość. W przyszłość zapowiada się więc obiecująco.

-----------------

Nord Ships Group Sp. z o. o. jest wiodącą firmą na pomorskim rynku stoczniowym w Polsce. Dzięki swojemu zaangażowaniu, jasno określonych celach oraz wytrwałości, konkuruje z największymi europejskimi korporacjami, będąc dobrą alternatywą dla wielu Armatorów z rynków zachodnich. Stały rozwój przedsiębiorstwa, przemyślane inwestycje sprawiają, że firma nie stoi w miejscu a wciąż podąża za zmieniającymi się trendami oraz technologiami spotykanymi w branży morskiej. Dzięki wypracowanemu modelowi zarządzania usługami oraz produkcją, realizuje bez problemu najśmielsze zadania, które często są niemożliwe do zrealizowania przez światowe zagraniczne korporacje np. w krajach Skandynawskich. Firma jest doceniana przez wielu Klientów w kraju i zagranicą za szybkość działania, kompleksowość oraz elastyczność w zakresie prowadzonych prac. Więcej informacji o firmie pod adresem: www.nordshipsgroup.pl

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32123,00 $ tona 3,02% 17 maj
 Cynk 2954,00 $ tona 1,03% 17 maj
 Aluminium 2455,00 $ tona 0,70% 17 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.