jk
Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" rozpisała konkurs na projekt techniczny promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – poinformowało Radio Szczecin. Jest już sporządzony projekt kontraktowy jednostki, który jest podstawą do ustalenia ceny promu.
- Jest faza uzgadniania projektu kontraktowego, czyli projektu, który pozwoli zamknąć cenę za wybudowanie promu. Po dostarczeniu na początku czerwca projektu kontraktowego, strona zamawiająca, czyli PŻB, miała prawo wnieść do niego swoje uwagi i wiemy, że takie uwagi wniosła - tłumaczy Bączkowski.
„Aby zbudować prom, potrzebne są trzy projekty: kontraktowy, który został oddany 5 czerwca, klasyfikacyjny i na końcu roboczy. Biuro, które wykona do końca projektowanie jednostki, ma zostać wyłonione w sierpniu lub na początku września” – czytamy na stronie Radia Szczecin.
Stępka pod budowę promu została położona pod koniec czerwca. Jednostka będzie miała długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągała prędkość 18 węzłów. Nowy statek pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom prom będzie jednostką nowoczesną, spełniającą wysokie normy ekologiczne. Jako główne paliwo nowy prom będzie wykorzystywał ciekły gaz naturalny (LNG). Ro-pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny (diesel electric) z dwoma głównymi pędnikami typu Azipod , usytuowanymi w części rufowej. Prom będzie przystosowany do bunkrowania go z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu Ystad.
Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem pierwsze prace związane z budową sekcji Stocznia rozpocznie na przełomie 2017 i 2018 r. Następnie w czerwcu 2018 r. rozpocznie się cykl pochylniany. W 2019 r. jednostka będzie gotowa do zwodowania, a na początku 2020 do przekazania armatorowi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii