ew
Stena Line przygotowuje się do modernizacji jednego ze swoich promów. Chodzi o jednostkę Stena Jutlandica, która po zakończeniu prac będzie mogła korzystać z napędu zasilanego energią elektryczną. Armator podpisał właśnie ważną umowę z firmą, która odpowiedzialna będzie za dostarczenie odpowiednich rozwiązań.
Partnerem, który zaopatrzy prom Stena Jutlandica w stosowne technologie, będzie firma Corvus Energy. Popularna jednostka otrzyma od koncernu baterie litowo-jonowe o pojemności 1 megawatogodziny. Dzięki temu rozwiązaniu, statek będzie mógł wykonywać manewry w porcie zgodnie ze standardem „zero emission”.
„Stena Jutlandica będzie statkiem modelowym, który będzie miał na branżę promową wpływ daleko wykraczający poza granice Skandynawii” - powiedział Halvard Hauso z Corvus Energy. „Cieszymy się na współpracę z utalentowanymi ludźmi ze Stena Teknik, Callenberg i Stena Line, wcielając w życie ich wizję zrównoważonej żeglugi”.
Realizacja projektu będzie się odbywać etapami. W pierwszej fazie na statku pojawi się technologia plug-in, która pozwoli na ładowanie akumulatorów również w czasie postoju w porcie. Energią elektryczną zasilane będą stery strumieniowe. Statek będzie mógł również wykonywać manewry w porcie w oparciu o energię elektryczną. Ostatecznym celem jest jednak przekształcenie promu w jednostkę, która będzie korzystała z napędu elektrycznego w trakcie całej przeprawy przez Bałtyk.
Stena Jutlandica to prom, który na co dzień kursuje pomiędzy Göteborgiem a Frederikshavn. Stena Line będzie pierwszym szwedzkim armatorem, który będzie korzystał ze statku poruszającego się w porcie zgodnie z regułami "zero emission".
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek