PMK
Mimo zwiększenia się liczby zamówień południowokoreańskie stocznie wciąż są w kiepskiej kondycji. W szczególności dotyczy to mniejszych zakładów, którym bez wsparcia rządowego grozi upadek.
Koreański rząd będzie pomagał większym stoczniom, na przykład poprzez udzielanie zamówień na najbliższe lata, w ramach polityki wsparcia dla przemysłu transportowego i stoczniowego. Mniejsze zakłady jednak nie dostaną takiej pomocy, gdyż rząd i wielu ekspertów uważa je za niepotrzebne.
Spadek cen ropy naftowej sprawił, że stocznie w Korei Południowej - z trzema największymi zakładami na świecie znalazły się w głębokim kryzysie. Ich klienci bowiem zaczęli odwoływać i przekładać zamówienia. Kryzys dotknął także armatorów z tego kraju. Postanowili więc oni utworzyć sojusz, by być bardziej konkurencyjnym na światowym rynku transportu kontenerów.
Wpływ na taką decyzję z pewnością miał zeszłoroczny upadek jednego z większych koreańskich armatorów – Hanjin Shipping. Nowy alians ma mieć nazwę Korea Shipping Partnership (KSP).
W aliansie znajdą się wszyscy 14 armatorów kontenerowych z Korei Południowej, w tym Hyundai Merchant Marine, 15 największy armator kontenerowy na świecie.
Korea idzie w ślady japońskich przewoźników. Od kwietnia przyszłego roku dotychczasowi japońscy armatorzy K Line, MOL i NYK utworzą nową spółkę żeglugową: Ocean Network Express (ONE).
Sovcomflot wyprzedaje statki
Banki finansują polski przemysł stoczniowy
Cadeler zleca budowę kolejnego jack-upa klasy F
W Chinach zwodowano statek instalacyjny dla offshore wind o nośności 2 tys. ton
ABB dostarczy polskim promom Azipody. Czym są i jak działają?
Japonia. Odnaleziono wrak zatopionej łodzi wycieczkowej
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34700,00 $ | tona | 2,44% | 20 maj |
Cynk | 3754,00 $ | tona | 2,93% | 20 maj |
Aluminium | 2930,00 $ | tona | 3,72% | 20 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |