PMK
Niebezpieczna rozbiórka statków na południowoazjatyckich plażach pochłonęła już życie 19 pracowników w tym roku - doniosła organizacja NGO Shipbreaking Platform.
Według NGO tylko w trzecim kwartale 122 statków zostało rozebranych w tych amatorskich stoczniach. Według raportu tylko w okresie od lipca do września jedenastu pracowników straciło życie, a dwudziestu zostało poważnie rannych podczas niszczenia statków w Bangladeszu i Indiach.
W Bangladeszu siedmiu pracowników zginęło w czterech oddzielnych incydentach. Po jednym z wypadków rząd kraju nałożył trzymiesięczny zakaz importu statków wycofanych z eksploatacji na stocznię i zażądał podjęcia środków bezpieczeństwa.
Według hinduskich mediów w zeszłym kwartale w stoczni Alang zginęło dwóch pracowników. Dwa osobne wypadki miały miejsce w stoczniach, które złożyły wniosek o włączenie do unijnej listy zatwierdzonych zakładów recyklingu statków i są promowane przez przemysł jako „bezpieczne i ekologiczne”.
Według platformy w trzecim kwartale japońscy, amerykańscy i greccy armatorzy sprzedali najwięcej statków do stoczni złomujących w Azji Południowej.
W zeszłym roku przynajmniej 34 pracowników plażowych stoczni straciło życie w czasie rozbiórki statków – donosi organizacja. Do przynajmniej 14 tragedii doszło w hinduskim Alang, do 20 w Bangladeszu i wiadomo o przynajmniej jednej śmierci pracownika w Pakistanie. Najwięcej jednostek w te miejsca wysłali armatorzy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Grecji i Stanów Zjednoczonych.
- Poważne i śmiertelne wypadki zdarzają się często w tym rejonie świata. To przyczyna braku wyszkolenia pracowników oraz słabych środków bezpieczeństwa – tłumaczy Ingvild Jenssen, prezes NGO Shipbreaking Platform. - Co gorsza, nierzadko w takich wypadkach biorą udział dzieci i młodzież, których w ogóle tam nie powinno być, bo to wbrew międzynarodowym i bangladeskim regulacjom. Wciąż zastanawiam się, ile jeszcze żyć trzeba będzie poświęcić, by w końcu rozpocząć rozliczanie władz takich stoczni z podobnych wypadków. I kiedy europejscy armatorzy w końcu przestaną czerpać zyski z tego brudnego biznesu. Jak pokazują statystyki z ostatniego roku, wcale im się z tym nie śpieszy – dodaje.
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |