Od początku sierpnia, kiedy weszły w życie regulacje tzw. pakietu paliwowego, Grupa LOTOS zanotowała ponad 20-procentowy wzrost hurtowej sprzedaży paliw - poinformował prezes grupy Robert Pietryszyn, przypisując ten wzrost zmianie prawa.
- Od 1 sierpnia, kiedy zmiana nastąpiła, Grupa LOTOS zanotowała ponad 20-procentowy wzrost hurtowej sprzedaży paliw. Wszystko wskazuje na to, że to jest efekt dobrej zmiany, efekt zmiany prawa - powiedział prezes podczas jednej z dyskusji 26. Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdroju.
- Głosy spółek paliwowych - nasze, ORLEN-u, zostały wysłuchane, rząd zmienił prawo z dużą korzyścią dla klienta, dla Grupy LOTOS i dla Skarbu Państwa - dodał Pietryszyn, zaznaczając, że nie może jeszcze mówić o tej sprawie „z całą pewnością”.
Z początkiem sierpnia wszedł w życie tzw. pakiet paliwowy - nowelizacja ustawy o VAT, ustawy o akcyzie, prawa energetycznego i ustawy o zapasach paliw, służący uszczelnieniu poboru VAT. Zmiana ta ma m.in. być narzędziem w skutecznej walce z przestępcami sprowadzającymi paliwa z innych krajów UE. Zmiany dotyczą poboru VAT w transakcjach paliwowych wewnątrz UE oraz koncesjonowania obrotu paliwami z zagranicą. Mają na tym zyskać budżet i krajowi sprzedawcy paliw.
Uczestniczący w dyskusji minister energii Krzysztof Tchórzewski podkreślił, że wprowadzone rozwiązania to część wkładu resortu energii do planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, nazywanego potocznie planem wicepremiera Mateusza Morawieckiego.
- Mam przekonanie, że ostatnio sprzedaż Lotosu znacznie wzrosła - dodał Tchórzewski, nawiązując do wprowadzonych z początkiem sierpnia regulacji.
Grupa LOTOS jest drugim co do wielkości w Polsce koncernem naftowym zajmującym się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Grupa ma ponad 30 proc. udział w rynku hurtowym paliw i prawie 10 proc. w rynku sprzedaży detalicznej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii