ew
Fjord1 poinformował o finalizacji dużego zamówienia na promy. Norweski przewoźnik zamówił aż siedem nowych jednostek. Będą to ekologiczne statki, których funkcjonowanie będzie zgodne z ideą „zero emission”.
Promy, które powstaną dla jednego z wiodących przewoźników w Norwegii, będą jednostkami dwukierunkowymi i elektrycznymi. Dzięki temu dostosowane będą do restrykcyjnych i wciąż zaostrzanych norm związanych z ochroną środowiska w Norwegii. Zgodnie z ustaleniami, muszą się one charakteryzować niskim zużyciem energii podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych.
Pięć jednostek, które powstaną dla Fjord1, będzie posiadało powierzchnię służącą do przewozu 50 pojazdów osobowych. Dwa większe promy pomieszczą 80 pojazdów osobowych.
Wartość inwestycji przekracza 800 milionów koron norweskich (ok. 83 milionów euro). Statki zostaną zbudowane m.in. w norweskich zakładach należących do Havyard Group. O kontrakt ubiegały się zarówno stocznie w Norwegii, jak i firmy zagraniczne. Zgodnie z planem, promy mają zostać dostarczone przewoźnikowi jesienią przyszłego roku.
Statki mają być eksploatowane w okręgach Hordaland oraz Møre og Romsdal na liniach, na które Fjord 1 wygrał postępowania koncesyjne.
To jedno z wielu zamówień na nowe promy, które w ostatnim czasie zostało sfinalizowane przez Fjord1. Wcześniej umowy na dostawy nowych promów zostały też podpisane m.in. ze stoczniami Cemre, Sefine i Tersan w Turcji czy Fjellstrand w Norwegii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii