Pierwszy żaglowiec budowany w stoczni Remontowa Shipbuilding został zwodowany w sobotnie popołudnie. Z pochylni spłynęła nowoczesna fregata trzymasztowa zamówiona przez Marynarkę Wojenną Algierii. To tysięczne wodowanie w Remontowej.
Uroczystość odbyła się na nabrzeżu stoczni. Jak twierdzą jej przedstawiciele, tą budową wchodzi ona do elitarnego grona budujących nie tylko statki innowacyjne ale również prestiżowe. Zwodowany żaglowiec otrzyma nazwę El-Mellah, co w języku arabskim oznacza „Żeglarz”. Służyć on będzie kadetom Wyższej Szkoły Morskiej w doskonaleniu rzemiosła morskiego i nawigacyjnego. Będzie też pełnić funkcje reprezentacyjne za granicą oraz uczestniczyć w zawodach i regatach międzynarodowych.
Obecny na uroczystości wodowania ambasador Algierii, Salah Lebdioui powiedział, że wybór stoczni Remontowa Shipbuilding do budowy jednostki dla jego kraju był podyktowany jej doskonałą renomą na świecie. - Gdańskie stocznie stają sie coraz bardziej rozpoznawalne i cenione w globalnej branży morskiej. Mogę zapewnić, że to dopiero początek naszej współpracy w tym obszarze - stwierdził ambasador w romowie z portalem GospodarkaMorska.pl.
Żaglowiec będzie eksploatowany na wszystkich dostępnych akwenach żeglugowych świata. Parametry statku są zbliżone do Daru Młodzieży i stawiają go w gronie największych i najszybszych żaglowców szkolnych na świecie. Poza budową statku, kontrakt obejmuje również szkolenie członków załogi i kadetów, które przeprowadzone będzie we współpracy z Akademią Morską w Gdyni.
Termin dostawy statku przewidziany jest koniec 2016 roku. Autorem koncepcji i projektu technicznego statku jest inżynier Zygmunt Choreń, uważany za jednego z najwybitniejszych konstruktorów statków żaglowych na świecie.
El-Mellah w liczbach
Długość - 110 m
Szerokość - 14,5 m
Wysokość boczna - 8,6 m
Ożaglowanie - 3000 m²
Prędkość pod żaglami - 17 węzłów
Załoga - 222 osób, w tym 120 kadetów i kadetek
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza