ew
Oczekiwania są wielkie, ale trzeba będzie jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Firma Color Line poinformowała właśnie, że start nowoczesnego, hybrydowego promu Color Hybrid będzie opóźniony.
Pierwotnie zakładano, że największy hybrydowy prom świata typu plug-in pojawi się na trasie Sandefjord-Strømstad już 26 lipca. Choć ostatnie prace prowadzone są przez specjalistów przez 24 godziny na dobę, już wiadomo, że nie uda się wszystkiego domknąć przed pierwotnie planowaną datą.
Nowy termin wprowadzenia statku na trasę pomiędzy Norwegią a Szwecją to 8 sierpnia. I choć poślizg na razie nie jest duży, to przewoźnik zdaje sobie sprawę z rozczarowania wielu osób, które chciały wziąć udział w jednym pierwszych rejsów wykonywanych przez supernowoczesną jednostkę. Wiele osób na tę okoliczność z wyprzedzeniem dokonało rezerwacji biletów.
Color Hybrid z dużą niecierpliwością wyczekiwany jest zarówno przez armatora, jak i przez pasażerów – zwłaszcza tych, którzy regularnie korzystają z połączenia Sandefjord-Strømstad. Wprowadzenie na trasę zamówionego w lutym 2017 r. statku będzie stanowiło prawdziwą rewolucję na linii, która obsługiwana jest obecnie przez wysłużony już statek Bohus (zbudowany w 1971 r. prom trafi wkrótce do nowego właściciela).
Najnowszy prom we flocie norweskiego przewoźnika będzie miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł przyjąć 2000 pasażerów. Pomieści również 500 pojazdów osobowych. Dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego, część operacji będzie realizowanych w trybie bezemisyjnym. Znacząco obniżony zostanie również poziom hałasu. Warto wspomnieć, że duża część prac związanych z budową nowego promu dla Color Line została przeprowadzona w Polsce – w gdyńskich zakładach Crist. Więcej na ten temat TUTAJ
Color Line to jeden z wiodących w Europie przewoźników promowych na rynku krótkich międzynarodowych przepraw. Jego promy łączą Norwegię, Szwecję, Danię i Niemcy. Statki te przewożą ok. 4 milionów pasażerów oraz 900 tysięcy pojazdów osobowych i 180 tysięcy pojazdów ciężarowych. Firma zatrudnia 2300 pracowników.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek