pc
Największy na świecie hybrydowy prom prawie gotowy. Jak poinformowała norweska stocznia Ulstein, jednostka przechodzi prace wykończeniowe. Dostawa Color Hybrid – takie imię będzie nosił statek, planowana jest latem tego roku. Częściowo wyposażony kadłub tej innowacyjnej jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST.
Stocznia Ulstein podała, że 14 kwietnia Color Hybrid został wydokowany i obecnie stoi przy nabrzeżu. Tam zespół kilkuset pracowników stoczni oraz załoga Color Line pracują nad tym, by jednostka została przekazana operatorowi w terminie.
Prom Color Hybrid ma 160 m długości i 27,10 m szerokości. Zostanie wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, który, połączony z odpowiednimi parametrami jednostki, zapewni jej wysoką manewrowość. Proces ładowania baterii każdorazowo będzie odbywał się w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku. Jednostka pomieści 2 000 pasażerów oraz 500 pojazdów.
Color Hybrid będzie kursował na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja). Podróż zajmie 2 godziny i 20 minut. Nowy prom zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus (1 165 pasażerów, 240 pojazdów osobowych).
Finalnym odbiorcą jednostki jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. Oprócz transportu ludzi i towarów, firma ta zajmuje się także prowadzeniem sklepów i restauracji oraz usługami hotelowymi i rozrywkowymi. Obecnie zatrudnia 3 500 osób w czterech krajach.
Stocznia CRIST budowę największego hybrydowego promu świata rozpoczęła w lipcu 2017 roku.
CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności osiągnęła pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza