jk
Firma CLdN poinformowała o zamówieniu dwóch kolejnych jednostek. Zostaną one zbudowane w koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries.
O tym, że koreańska stocznia podejmie się budowy dwóch nowych statków ro-ro, wiadomo było już na początku tego tygodnia. Taka informacja pojawiła się w opublikowanym przez stocznię komunikacie giełdowym. Później luksemburska firma CLdN potwierdziła, że zamówienie pochodzi od niej.
Oba statki zostały zamówione w ramach realizowanej przez armatora strategii rozbudowy floty. W sumie w ramach tych planów we flocie operatora pojawi się w sumie 12 nowych statków. Zawarty właśnie kontrakt (przewoźnik skorzystał z przysługującej mu w umowie opcji) dotyczy jednostek numer 7 i 8. Będą one dysponowały linią ładunkową o długości 5400 metrów. Spośród zamawianych do tej pory jednostek znajdują się też statki o linii ładunkowej mającej aż 8000 metrów.
Nowe statki są zamawiane przez operatora nie tylko w koreańskich zakładach Hyundai (włącznie z najnowszym zamówieniem stocznia ta dostarczy sześć statków), ale również w chorwackiej stoczni Uljanik (dwa statki).
Pierwsze z dwóch statków zamówionych w ramach strategii rozbudowy floty dotrą do przewoźnika jeszcze w tym roku. Będą to produkowane w Korei Południowej „ośmiotysięczniki”. Pierwszy z nich, który nazwany zostanie Celine, pojawi się w flocie CLdN we wrześniu.
CLdN będące częścią grupy Cobelfret dysponuje obecnie flotą składającą się z 24 jednostek, które kursują pomiędzy portami w Zeebrugge, Rotterdamie, Londynie, Killingholme, Dublinie, Göteborgu, Esbjergu i Porto. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 1500 pracowników, a jego roczne obroty przekraczają miliard euro.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym