jk
Firma CLdN poinformowała o zamówieniu dwóch kolejnych jednostek. Zostaną one zbudowane w koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries.
O tym, że koreańska stocznia podejmie się budowy dwóch nowych statków ro-ro, wiadomo było już na początku tego tygodnia. Taka informacja pojawiła się w opublikowanym przez stocznię komunikacie giełdowym. Później luksemburska firma CLdN potwierdziła, że zamówienie pochodzi od niej.
Oba statki zostały zamówione w ramach realizowanej przez armatora strategii rozbudowy floty. W sumie w ramach tych planów we flocie operatora pojawi się w sumie 12 nowych statków. Zawarty właśnie kontrakt (przewoźnik skorzystał z przysługującej mu w umowie opcji) dotyczy jednostek numer 7 i 8. Będą one dysponowały linią ładunkową o długości 5400 metrów. Spośród zamawianych do tej pory jednostek znajdują się też statki o linii ładunkowej mającej aż 8000 metrów.
Nowe statki są zamawiane przez operatora nie tylko w koreańskich zakładach Hyundai (włącznie z najnowszym zamówieniem stocznia ta dostarczy sześć statków), ale również w chorwackiej stoczni Uljanik (dwa statki).
Pierwsze z dwóch statków zamówionych w ramach strategii rozbudowy floty dotrą do przewoźnika jeszcze w tym roku. Będą to produkowane w Korei Południowej „ośmiotysięczniki”. Pierwszy z nich, który nazwany zostanie Celine, pojawi się w flocie CLdN we wrześniu.
CLdN będące częścią grupy Cobelfret dysponuje obecnie flotą składającą się z 24 jednostek, które kursują pomiędzy portami w Zeebrugge, Rotterdamie, Londynie, Killingholme, Dublinie, Göteborgu, Esbjergu i Porto. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 1500 pracowników, a jego roczne obroty przekraczają miliard euro.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth