- Niedawno wodowaliśmy tysięczny statek w naszej stoczni. Dziś mam zaszczyt otworzyć kolejny rozdział w historii Remontowej – zbudowanie drugiego tysiąca jednostek - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding, podczas uroczystości chrztu promu B615.
Uroczystość nadania imienia oraz chrztu pierwszego z trzech, nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez kanadyjskiego armatora BC Ferries odbyła się we wtorek (24.11) w stoczni REMONTOWA Shipbuilding. Prom nosi nazwę Salish Orca.
W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz stoczni Remontowa, Mike Corrigan, szef BC Ferries - armatora z Kanady oraz zaproszeni goście. Symboliczną butelkę szampana rozbiła inżynier Margaret McDonald, długoletnia pracownica armatora. Nazwa statku - Salish Orca wybrana została w wyniku rozstrzygnięcia konkursu. Ma ona uhonorować przyszłych użytkowników promu – mieszkańców wybrzeża Salish wskazując równocześnie rejon eksploatacji - Morze Salish.
- To wielki dzień dla BC Ferries oraz dla Remonotwej. Dziś nadajemy imię pierwszej jednostce z nowej klasy statków, które tu powstają - mówił Mike Corrigan, szef szef BC Ferries.- Statek będzie ukończony w przyszłym roku, a do Kanady trafi latem - dodał.
Współpraca z armatorem rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku podpisaniem kontraktu na budowę trzech promów z napędem gazowym. Nowe promy zajmą we flocie kanadyjskiego armatora miejsce wycofywanych z użytku blisko 50-letnich jednostek. Będą to pierwsze, w składającej się na chwilę obecną z 36 jednostek, flocie, promy wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG.
Wszystkie trzy promy będą mogły jednorazowo zabierać na pokład 600 pasażerów oraz 145 samochodów. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, nowe promy znacznie zwiększą możliwości transportowe armatora zapewniając równocześnie wysoki stopień bezpieczeństwa pasażerów.
Salish Orca w liczbach
1. Długość całkowita – 107,20 m
2. Szerokość maks. – 24,00 m
3. Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii