W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwa właśnie remont chemikaliowca Baltic Sky I. Jest to w ostatnim czasie kolejne zlecenie duńskiego armatora dla MSR Gryfia.
W doku nr 5 prowadzone są prace stalowe w zbiornikach balastowych, konserwacja i malowanie kadłuba oraz zbiorników balastowych i ładunkowych, a także standardowe prace dokowe, takie jak: remont zaworów dennych i zaburtowych, remont uszczelnień wału śrubowego, naprawa śruby, wymiana anod cynkowych na kadłubie itp.
Baltic Sky I jest przeznaczony do przewozu płynnych produktów chemicznych. Został wybudowany w 2001 r. w stoczni Hyundai Mipo – Ulsan w Korei. Długość jednostki wynosi ponad 182 m, a szerokość ponad 27 m.
Poprzednio MSR Gryfia miała okazję współpracować z firmą NORIENT pod koniec października 2015 r. – wtedy remont klasowy przeszedł w Szczecinie inny zbiornikowiec – Arctic Bridge. Armator zarządza flotą ponad 91 statków, o pojemności od 25000 do 75000 DWT, a 5 kolejnych jednostek jest w trakcie budowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra