Firmy - m.in. Saipem i PBG S.A - złożyły wniosek do Sądu Arbitrażowego w Warszawie. Chodzi o zapłatę dodatkowego wynagrodzenia związanego z realizacją umowy budowy terminalu gazowego w Świnoujściu – czytamy na stronie Radia Szczecin.
Żądają one wypłaty 195 milionów złotych od spółki Polskie LNG spółki, które zaprojektowały i wybudowały.
Terminal LNG w Świnoujściu został zaprojektowany do odbioru, regazyfikacji i dostarczania nawet 5 mld m sześc. gazu rocznie do polskiej sieci przesyłowej. Na terminal składa się nowy falochron o długości ok. 3 km, nabrzeże wraz z cumą, które umożliwia rozładowanie metanowców o ładowności od 120 tys. m sześc. LNG (w przypadku statków konwencjonalnych) do 217 tys. m sześc. (w przypadku statków typu Q-flex), dwa kriogeniczne zbiorniki gazu (każdy o pojemności 160 tys. m sześc.), instalacje do regazyfikacji oraz rurociąg o długości 85 km łączący terminal z polską siecią gazu. Terminal LNG w Świnoujściu jest jedyną tej wielkości instalacją w Europie Północnej i Środkowo – Wschodniej.
Inwestycja w liczbach
Realizacja inwestycji: 2010 - 2014
Powierzchnia portu zewnętrznego: 130 ha
Obsługiwane statki: max dł. 320 m, zanurzenie 12,5 m, pojemność 217.000 m3
Nowy falochron wschodni: 2 990 m dł.
Ostroga istniejącego falochronu wschodniego: 250 m dł.
Zdolność przeładunkowa terminalu: 5 mld m3 rocznie, w przyszłości: 7,5 mld m3.
Wielkość urobku z robót czerpalnych: 2 440 000 m3
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii