Firmy - m.in. Saipem i PBG S.A - złożyły wniosek do Sądu Arbitrażowego w Warszawie. Chodzi o zapłatę dodatkowego wynagrodzenia związanego z realizacją umowy budowy terminalu gazowego w Świnoujściu – czytamy na stronie Radia Szczecin.
Żądają one wypłaty 195 milionów złotych od spółki Polskie LNG spółki, które zaprojektowały i wybudowały.
Terminal LNG w Świnoujściu został zaprojektowany do odbioru, regazyfikacji i dostarczania nawet 5 mld m sześc. gazu rocznie do polskiej sieci przesyłowej. Na terminal składa się nowy falochron o długości ok. 3 km, nabrzeże wraz z cumą, które umożliwia rozładowanie metanowców o ładowności od 120 tys. m sześc. LNG (w przypadku statków konwencjonalnych) do 217 tys. m sześc. (w przypadku statków typu Q-flex), dwa kriogeniczne zbiorniki gazu (każdy o pojemności 160 tys. m sześc.), instalacje do regazyfikacji oraz rurociąg o długości 85 km łączący terminal z polską siecią gazu. Terminal LNG w Świnoujściu jest jedyną tej wielkości instalacją w Europie Północnej i Środkowo – Wschodniej.
Inwestycja w liczbach
Realizacja inwestycji: 2010 - 2014
Powierzchnia portu zewnętrznego: 130 ha
Obsługiwane statki: max dł. 320 m, zanurzenie 12,5 m, pojemność 217.000 m3
Nowy falochron wschodni: 2 990 m dł.
Ostroga istniejącego falochronu wschodniego: 250 m dł.
Zdolność przeładunkowa terminalu: 5 mld m3 rocznie, w przyszłości: 7,5 mld m3.
Wielkość urobku z robót czerpalnych: 2 440 000 m3
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji