Źródłem mocy generowanej przez pompy zainstalowane na elektrowni pływającej po otwartym morzu jest 170 silników elektrycznych na pokładzie, wyprodukowanych przez firmę Hoyer. Zamówienie, które niedawno otrzymała firma dotyczy urządzeń, które mają pracować na jednym ze statków przeznaczonych do wytwarzania energii elektrycznej.
Wytworzenie energii o mocy 486 MW przez jeden statek na otwartym morzu wymaga użycia pomp o ogromnej wydajności, a co za tym idzie – także potężnych silników. Hoyer dostarczy 170 silników dla swojego klienta z Niemiec, zajmującego się produkcją pomp z przeznaczeniem do pracy na dużym i specjalnie zaprojektowanym statku, wyposażonym w kompletną elektrownię napędzaną silnikami Diesla.
Statek, który otrzyma silniki wyprodukowane przez Hoyer, działa jak pływająca elektrownia wytwarzająca energię elektryczną o wysokim napięciu. Dzięki połączeniu tej ogromnej jednostki z wysokonapięciową siecią elektroenergetyczną w danym kraju możliwe jest długoterminowe zaopatrywanie rafinerii lub innych odbiorców lądowych w energię elektryczną. Silniki Hoyer zainstalowane na pokładzie statku będą napędzać 170 pomp wykorzystywanych do wielu zastosowań.
„Statek wyposażono w pompy przeznaczone do różnych zadań: podawania paliwa, zasilania głównej maszynerii napędowej statku, wytwarzania energii elektrycznej oraz przesyłania środków smarnych. W ramach zamówienia dostarczymy silniki elektryczne do pomp odśrodkowych pracujących pod wodą oraz do serii pomp śrubowych przeznaczonych do transportu ropy. To złożone, wielopoziomowe zamówienie” – komentuje Jon Berggren, Global Key Account Manager w Hoyer, który pracował wcześniej w branży hydraulicznej.
Statek będzie zaopatrywał wybraną sieć wysokiego napięcia przez okres od 3 do 10 lat. Czas pomiędzy złożeniem zapotrzebowania na przesłanie energii ze statku a jej dostarczeniem do odbiorcy to maksymalnie 60 dni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym