pc
1 018 wodowanie w historii stoczni Remontowa Shipbuilding. We wtorek w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony trawler pelagiczny Gunnar Langva. Jednostka powstaje na zamówienie norweskiej stoczni Westcon Yards AS, która dokończy jej budowę.
Trawler ma 74,8 m długości i 15,50 m szerokości. Statek budowany jest według projektu klienta, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL.
„Budowana jednostka przeznaczona jest do połowu ryb okrężnicą oraz włokiem, które następnie przewożone będą w 11 ładowniach chłodzonych systemem RSW (system wody chłodzonej)” – poinformowała na stornie internetowej stocznia Remontowa Shipbuilding.
Armatorem trawlera będzie norweska firma rodzinna Gunnar Langva Jak poinformował portal bairdmaritime.com, trawler pelagiczny powstaje według projektu NVC 353 opracowanego przez Rolls-Royce. Statek zostanie wyposażony w silnik wysokoprężny B33: 45, ze zintegrowanym systemem steru i śruby napędowej Promas. Rolls-Royce dostarczy także wciągarki hydrauliczne. Pojemność zbiorników RSW trawlera to 2 250 m3. Dla załogi przewidziano 13 pojedynczych kabin.
– Statek będzie ekonomiczny i przyjazny w obsłudze. Dzięki specjalistycznemu układowi napędowemu zmniejszą się zużycie paliwa oraz wibracje odczuwane na pokładzie i w wodzie – mówił portalowi bairdmaritime.com Monrad Hide, wiceprezes ds. sprzedaży Rolls-Royce.
Załoga Gunnar Langva będzie łowiła śledzie, makrele, gromadniki i błękitki głównie na Morzu Północnym oraz w północnej części Oceanu Atlantyckiego. Armator ma otrzymać statek w III kwartale tego roku.
Trawler pelagiczny zwodowany we wtorek w Gdańsku to drugie zlecenie stoczni Westcon Yards AS dla armatora Gunnar Langva. Poprzednia jednostka została dostarczona w 2013 r., za jej projekt również odpowiadał Rolls-Royce.
Nowy trawler jest szóstym statkiem armatora Gunnar Langva o takiej samej nazwie jak rodzinne przedsiębiorstwo.
Stocznia Remontowa Shipbuilding specjalizuje się w budowie wielozadaniowych specjalistycznych jednostek offshore. Buduje także okręty, holowniki, wielozadaniowe statki oraz promy pasażersko-samochodowe. To największy na świecie producent statków zasilanych LNG i prekursor w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.
Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding – największej stoczniowej grupy kapitałowej w Polsce. Holding zarządza dwiema stoczniami i spółkami z sektora offshore oraz okrętowego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth