Według niemieckich mediów pracownicy stoczni w miastach Meklemburgii – Pomorza Przedniego dowiedzą się w najbliższych dniach o planowanej redukcji zatrudnienia. Obejmie ona ponad 1000 osób.
Stocznie w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie stracą 1200 zatrudnionych, to jest ponad 1/3 z liczącej około 3100 pracowników załogi. To konsekwencja trwającego od prawie roku kryzysu. Właściciel przedsiębiorstw, zarejestrowana w Hongkongu spółka Genting, nie ma środków na realizację planowanych statków wycieczkowych. Pracownicy mają poznać losy swoje i spółki w pierwszej kolejności za pośrednictwem przekazu wideo, korzystając z dostępy do wewnątrzfirmowej aplikacji. Wprowadzając redukcje zatrudnienia kierownictwo stoczni prowadzi ze związkiem zawodowym IG Metall negocjacje dotyczące wprowadzenia w życie pakietu socjalnego.
Na razie nie wiadomo jednak, czy wszystkie trzy zakłady pozostaną uruchomione. Zwłaszcza stocznia w Stralsundzie znajduje się na krawędzi upadku. Koncern nadal ma jednak nadzieję na uzyskanie pomocy państwa w ramach parasola ratunkowego z tytułu pandemii. W minionych miesiącach gwarancje kredytowe ze środków federalnych i landowych wielokrotnie zapewniały przetrwanie firmy.
Ministerstwo Gospodarki landu zachowuje optymizm. Minister Harry Glawe (CDU) powiedział, że priorytetem jest to, aby firma mogła kontynuować realizację rozpoczętych i trwających już projektów. Rząd Meklemburgii – Pomorza Przedniego zamierza utrzymać stocznie przy życiu w oparciu o federalny system wsparcia. Wszystkie zaangażowane strony deklarują, że „będą współpracować w tej sprawie”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii