• <
KONGSBERG_2023

Stocznia Safe. Naszpikowany technologią statek rybacki gotowy do pracy [wideo]

24.05.2021 17:15 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Safe. Naszpikowany technologią statek rybacki gotowy do pracy [wideo]

Partnerzy portalu

Stocznia Safe. Naszpikowany technologią statek rybacki gotowy do pracy [wideo]  - GospodarkaMorska.pl
Fot. Gospodarka Morska

Statek rybacki został zbudowany w stoczni Safe dla norweskiej firmy Granli Fiskeri AS. Operował będzie na Morzu Północnym, Morzu Barentsa oraz w okolicach Svalbardu. 

Statek ma długość 28 metrów, szerokość 10 metrów i będzie obsługiwany przez maksymalnie 12-osobową załogę. Prezes stoczni, Marek Siemaszko podkreśla, że choć nowy statek do największych nie należy, to spore wrażenie robi jego wyposażenie. 

– Nasycenie technologią jest bardzo bogate. Co więcej, statek łączy w sobie kilka funkcji, posiada wiele możliwości jeśli chodzi o jego eksploatację – tłumaczy prezes Marek Siemaszko. – Armator kupujący statek w fazie projektowania wniósł wiele modyfikacji. 

Na pierwszy plan, prócz funkcji połowowych, wysuwa się możliwość bezpośredniego przetworzenia ryby na pokładzie.

– Do tego dochodzi linia głębokiego zamrażania wyfiletowanej ryby oraz magazyny chłodzone do temperatury minus 35 stopni, w których nasz statek może przechowywać rybę do momentu przekazania jej w porcie – wyjaśnia. – Ciekawym elementem wyposażenia są również ładownie chłodzone do przewozu żywej ryby.

Statek, który powstał w stoczni Safe zamówił klient z Norwegii, miejsce jego rejestracji to Tromsø.

Umowa na budowę jednostki została podpisana 16 grudnia 2018 roku. Za projekt odpowiada biuro projektowe Naval Consult AS. 

Plany stoczni Safe

Stocznia Safe funkcjonująca głównie na rynku nowych budów przejęła stocznię Alkor zajmującą się przede wszystkim remontami. 

– Po konsolidacji mamy jeden podmiot, stocznię Safe, która zajmuje się i nowymi budowami, i remontami – informuje Marek Siemaszko.

Obecnie w stoczni remontowany jest holownik dla firmy Fairplay oraz trzy jednostki dla Holendrów: jeden dla stoczni Maaskant i dwa dla stoczni Damen.

To nie koniec. Jak zaznacza prezes, zaplanowanych jest wiele kontraktów. Niestety niektóre ze względu na pandemię są jeszcze w stanie zawieszenia. 

– Większe ożywienie powinno nastąpić w lipcu. Przetargi, które wygraliśmy w zeszłym roku na realizację dużych przebudów dla armatorów islandzkich zostały zamrożone – kończy. 

Przypomnijmy, że stocznia powstała w 1995 roku z sukcesami działając w Polsce i zagranicą. 

MS Slettenberg w liczbach:

długość całkowita: 27,97 m
szerokość konstrukcyjna: 10,00 m
wysokość boczna - 4,141 m
armator: Granli Fiskeri AS
stocznia: Safe Co. Ltd
zamówienie - 16.12.2018
tonaż pojemnościowy brutto - 451
pojemność ładowni: 280 m3 


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.