• <
KONGSBERG_2023

Stocznia Crist S.A. i biuro projektowe Seatech Engineering współpracują przy budowie luksusowego statku wycieczkowego

ac

12.07.2021 14:06 Źródło: Crist/własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Crist S.A. i biuro projektowe Seatech Engineering współpracują przy budowie luksusowego statku wycieczkowego

Partnerzy portalu

Stocznia Crist S.A. i biuro projektowe Seatech Engineering współpracują przy budowie luksusowego statku wycieczkowego - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

W czerwcu odbyło się pierwsze cięcie stali nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego o numerze budowy NB518. Przy budowie współpracują ze sobą gdyńska Stocznia Crist S.A. oraz gdańskie biuro projektowe Seatech Engineering.

Crist odpowiedzialny jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, które następnie drogą morską zostaną przetransportowane do stoczni Helsinki Shipyard celem złożenia ich w cały kadłub i dalszego wyposażania. Natomiast biuro projektowe Seatech Engineering  z Gdańska zajmuje się modelowaniem i dokumentacją roboczą kadłuba statku. 

Ten nowoczesny wycieczkowiec nowej generacji jest już trzecim, który buduje stocznia w Helsinkach dla Swan Hellenic.

– Zamówienie trzeciego statku z tej serii ekspedycyjnych statków wycieczkowych, było jednym z niewielu zamówień na statki wycieczkowe złożonych w 2020 r. Przez to jest niezwykle istotne dla nas wszystkich. Zamówienie odzwierciedla solidne zaufanie naszych klientów do naszej wiedzy i umiejętności – mówi Esko Karvonen, dyrektor generalny Helsinki Shipyard.

125 metrowa jednostka wyposażona w kadłub klasy lodowej PC6 została zaprojektowana w taki sposób, aby móc odkrywać najciekawsze i najbardziej niedostępne miejsca na Ziemi. Na swoim pokładzie oferuje przestronne 5-gwiazdkowe zakwaterowanie dla 192 gości w 96 kabinach i apartamentach, większość z dużymi balkonami. Będzie obsługiwany przez 140-osobową załogę.

Jednostka jest większa od swoich poprzedników i w przeciwieństwie do nich, stalowe bloki produkowane są w Polsce. 

Bloki transportowane są do Helsinek drogą morską. Prace produkcyjne w Helsinkach rozpoczną się jesienią, a montaż kadłuba statku rozpocznie się wraz z położeniem stępki pod koniec 2021 roku.

Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 roku.

Stocznia Crist S.A. prowadzi rozmowy z Helsinki Shipyard mające na celu kontynuację i zacieśnianie współpracy przy budowie kolejnych statków specjalistycznych.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.