Firma Spliethoff potwierdziła odbiór pierwszego z dwóch zamówionych statków Spliethoff DP2 typu B. Nowy offshore supply vessel nosi nazwę Brouwersgracht.
Brouwersgracht został zbudowany w stoczni Fuzhou Mawei z myślą o pracach przy budowie morskich farm wiatrowych, dlatego dostosowany został do transportu i instalacji monopali. Pomogą mu w tym dwa dźwigi Huisman 500 mt Heavy Lift Mast. Statek wyposażony jest też w specjalną, demontowaną automatyczną suwnicę bramową do obsługi załadunku monopali.
Jednostka charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się spora ładownia. Długość całkowita statku to 141 metry, a szerokość w maksymalnym punkcie wynosi 25 metrów.
Brouwersgracht nie będzie samotny. Spliethoff spodziewa się dostawy bliźniaczej jednostki o nazwie Bloemgracht już za trzy miesiące. Oba statki mają już zakontraktowane pierwsze zadania dostrawy i instalacji monopali na morzu, które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española