Firma Spliethoff potwierdziła odbiór pierwszego z dwóch zamówionych statków Spliethoff DP2 typu B. Nowy offshore supply vessel nosi nazwę Brouwersgracht.
Brouwersgracht został zbudowany w stoczni Fuzhou Mawei z myślą o pracach przy budowie morskich farm wiatrowych, dlatego dostosowany został do transportu i instalacji monopali. Pomogą mu w tym dwa dźwigi Huisman 500 mt Heavy Lift Mast. Statek wyposażony jest też w specjalną, demontowaną automatyczną suwnicę bramową do obsługi załadunku monopali.
Jednostka charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się spora ładownia. Długość całkowita statku to 141 metry, a szerokość w maksymalnym punkcie wynosi 25 metrów.
Brouwersgracht nie będzie samotny. Spliethoff spodziewa się dostawy bliźniaczej jednostki o nazwie Bloemgracht już za trzy miesiące. Oba statki mają już zakontraktowane pierwsze zadania dostrawy i instalacji monopali na morzu, które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej