Firma Spliethoff potwierdziła odbiór pierwszego z dwóch zamówionych statków Spliethoff DP2 typu B. Nowy offshore supply vessel nosi nazwę Brouwersgracht.
Brouwersgracht został zbudowany w stoczni Fuzhou Mawei z myślą o pracach przy budowie morskich farm wiatrowych, dlatego dostosowany został do transportu i instalacji monopali. Pomogą mu w tym dwa dźwigi Huisman 500 mt Heavy Lift Mast. Statek wyposażony jest też w specjalną, demontowaną automatyczną suwnicę bramową do obsługi załadunku monopali.
Jednostka charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się spora ładownia. Długość całkowita statku to 141 metry, a szerokość w maksymalnym punkcie wynosi 25 metrów.
Brouwersgracht nie będzie samotny. Spliethoff spodziewa się dostawy bliźniaczej jednostki o nazwie Bloemgracht już za trzy miesiące. Oba statki mają już zakontraktowane pierwsze zadania dostrawy i instalacji monopali na morzu, które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth