Rosnieft planuje podnieść z dna i przywrócić do użytkowania dok pływający, który zatonął w 2018 podczas naprawy lotniskowca.
Dok PD-50 w stoczni nr 82 w Roslakowie pod Murmańskiem był jednym z ważniejszych obiektów stoczniowych dla rosyjskiej floty. W 2013 roku cały zakład został przejęty przez Rosnieft. Państwowy koncern miał wobec stoczni poważne plany i rozpoczął poważne inwestycje. Wszystko dlatego, że jednocześnie rozwijał się przemysł wydobycia ropy na wodach arktycznych. Porządna, prężnie funkcjonująca stocznia na północy kraju, znacznie ułatwiłaby budowę i konserwację operujących w Arktyce jednostek. Sam dok PD-50 był jednak ważny jeszcze z innego powodu – ze względu na jego rozmiary (330 metrów długości, 200 tys. ton wagi) to tutaj odbywały się naprawy wielu okrętów rosyjskiej marynarki wojennej. I to jeden z nich zakończył funkcjonowanie doku – w 2018 obarczony pechem lotniskowiec Admirał Kuźniecow przechodził akurat w olbrzymim doku naprawy, kiedy ten zatonął. W wypadku zginęły dwie osoby. Dodajmy, że to jedyny suchy dok w Rosji, w którym Admirał Kuźniecow mógł być remontowany. Rosjanie zdołali jednak na szybko zbudować nowy dok lądowy w stoczni nr 35 w Murmańsku na potrzeby lotniskowca. Był on tam remontowany od zeszłego lata, ale co chwilę pojawiają się nowe doniesienia o tym, że z różnych powodów nie jest zdolny do służby lub o kolejnych wybuchających na nim pożarach i trapiących go awariach.
Ostatnio jednakże rosyjskiej admiralicji serca mogły zabić szybciej, jako że gubernator Murmańska, Andriej Chibis, zdradził w noworocznym briefingu, że powstaje plan podniesienia PD-50 i przywrócenia go do pracy. Nie podano jednak żadnych szczegółów. Chibis stwierdził jedynie, że jest to niezbędne dla rozwoju stoczni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów