Podczas rozmowy w Radio Szczecin Joanna Agatowska, radna Świnoujścia z ramienia Lewicy, stwierdziła, że budowa głębokowodnego terminala kontenerowego nie przyniesie miastu korzyści.
Jak mówiła Joanna Agatowska, zyski generowane przez przyszły głębokowodny terminal kontenerowy popłyną do Skarbu Państwa, nie do kasy miasta. Terminal co prawda wygeneruje miejsca pracy, ale radna zwraca uwagę, że Świnoujście nie będzie miało przestrzeni, żeby przyjąć nowych mieszkańców, bo kurort jest ograniczony... portem.
– Martwimy się, gdzie oni by mogli mieszkać. Bo okazuje się, że Świnoujście jest jednym z najdroższych miast jeśli chodzi o zakup czy wynajem mieszkań, których po prostu nie ma. A nie ma ich dlatego, że nie mamy terenów, na których moglibyśmy je budować. Tych terenów nie ma m.in. dlatego, że bardzo duże obszary na prawobrzeżu zostały objęte oddziaływaniem portu – mówiła w Radio Szczecin Joanna Agatowska.
Terminal ma powstać na wschód od gazoportu. Do portu będą mogły zawijać jednocześnie kontenerowce o długości do 400 metrów i kilka mniejszych. Według szacunków terminal ma przeładowywać ok. 1,5 miliona TEU rocznie. Byłby to obecnie drugi co do wielkości terminal kontenerowy w Polsce po gdańskim DCT.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania