W kwietniu Polski Rejestr Statków (PRS) oraz Transportowy Dozór Techniczny (TDT) podpisali porozumienie o współpracy. Jednym z jego kluczowych obszarów jest rozwój i podnoszenie kompetencji personelu obu instytucji – jako wyraz wspólnej troski o najwyższy poziom bezpieczeństwa przewozów.
W ramach realizacji założeń porozumienia już teraz widoczne są pierwsze efekty. W lipcu przeprowadzono specjalistyczne szkolenie dla 26 inspektorów TDT, którzy na co dzień odpowiadają za nadzór techniczny i kontrole urządzeń transportowych. Szkolenie zostało zaplanowane z dużym naciskiem na praktyczne aspekty pracy inspektorskiej, ze szczególnym uwzględnieniem wymagań międzynarodowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa transportu kontenerowego.
Celem szkolenia było przygotowanie inspektorów TDT do wykonywania przeglądów okresowych kontenerów zbiornikowych, zgodnie z wymogami konwencji CSC’72, w zakresie nieobjętym programami zatwierdzonymi przez PRS. Przypomnijmy, że konwencja CSC (Container Safety Convention), opracowana przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), służy zapewnieniu bezpieczeństwa kontenerów transportowych podczas ich użytkowania, transportu i obsługi.
Szkolenie pt. „Budowa i ocena stanu technicznego kontenerów, ze szczególnym uwzględnieniem badań ram kontenerów” zostało podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Pierwsza z nich odbyła się 15 lipca w formie online, a część praktyczna – trzy dni później – została zrealizowana na terenie Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni (BCT).
Podczas zajęć w BCT uczestnicy mieli dostęp do specjalnie przygotowanego kontenera zbiornikowego. Dzięki temu mogli w warunkach zbliżonych do rzeczywistych dokładnie obejrzeć, sprawdzić i ocenić jego stan techniczny – tak jak odbywa się to podczas faktycznych inspekcji.
Wśród zagadnień przerobionych na zajęciach praktycznych w Terminalu znalazły się:
Szkolenie przeprowadzili eksperci w dziedzinie kontenerów z Inspektoratu Kadłubowo-Technologicznego PRS – Kamila Ciszewicz i Jarosław Soliwoda. Dziękujemy za profesjonalne przygotowanie i przekazanie wiedzy uczestnikom.
PRS zachęca do korzystania z ich szkoleń, bezcennej wiedzy eksperckiej i doświadczenia zawodowego naszych trenerów. Wśród wielu kursów technicznych, oprócz bestsellera o budowie i ocenie technicznej kontenera, realizuje inne szkolenia dotyczące kontenerów, szkolenia z różnych aspektów technicznych dotyczących statków i konstrukcji morskich, szkolenia dot. bezpieczeństwa pożarowego, ochrony środowiska czy prac w przestrzeniach zamkniętych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”