Davie Defence, wiodący dostawca rozwiązań w sektorze obronnym i morskim, ogłosił dziś kompleksowy plan rozwoju swojej stoczni w rejonie Gulf Coast w Teksasie. Projekt zakłada znaczną rozbudowę infrastruktury, modernizację zaplecza technicznego oraz inwestycje w innowacyjne technologie produkcyjne i remontowe.
Davie Defense Inc. ujawnił szczegółowe plany wartego 1 miliard dolarów remontu historycznej stoczni Gulf Copper w Galveston w Teksasie. Celem remontu jest stworzenie „amerykańskiej fabryki lodołamaczy” — zakładu specjalnie wybudowanego do budowy arktycznych jednostek Straży Przybrzeżnej USA.
Plany projektu, ogłoszone w środę, oznaczają, jak twierdzi firma, największy jednorazowy wzrost mocy produkcyjnych w amerykańskim przemyśle stoczniowym od dziesięcioleci. Projekt American Icebreaker Factory powstaje we współpracy z Pearlson, wiodącą firmą z Florydy w dziedzinie projektowania i zarządzania programami stoczniowymi, której portfolio obejmuje projekty dla BAE Systems, Austal USA i Fincantieri Marinette. Inicjatywa ta jest zgodna z obecnymi priorytetami administracji USA
W ramach planu spółka przewiduje budowę nowych doków umożliwiających obsługę większych jednostek, wdrożenie zaawansowanych systemów automatyzacji procesów stoczniowych, zwiększenie mocy produkcyjnych w zakresie jednostek wojskowych i komercyjnych, stworzenie nowych miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów w regionie.
Inwestycja w Gulf Coast ma zostać zrealizowana etapowo w latach 2025–2030. Spółka podkreśla, że będzie ona realizowana w ścisłej współpracy z lokalnymi władzami oraz partnerami przemysłowymi.
Davie Defence to globalny dostawca innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu obronnego i morskiego. Firma specjalizuje się w projektowaniu, budowie i modernizacji jednostek pływających oraz systemów wsparcia technologicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii