PMK
Włoska stocznia Fincantieri zwodowała Costa Venezia, ogromny wycieczkowiec Costa Cruises zdolny pomieścić ponad 5 tysięcy pasażerów.
Jednostka ma długość 323 metrów i tonaż 135,5 tys. ton. Na pokładzie statku zmieści się 5100 gości. Będzie to największy wycieczkowiec pływający z portów chińskich.
- Jako nasz pierwszy statek zbudowany specjalnie na rynek chiński, Costa Venezia wyznacza nową erę nie tylko dla Costa Cruises i Fincantieri, ale dla chińskiego przemysłu wycieczkowego jako całości - powiedział Mario Zanetti, prezes Costa Group Asia.
Przed przybyciem do Chin w maju przyszłego roku, Costa Venezia wyruszy na dwa rejsy, oba startujące z włoskiego portu w Trieście. Począwszy od połowy maja 2019 r., Costa Venezia będzie poświęcona chińskim gościom, z portem macierzystym w Szanghaju.
W 2020 roku nastąpi także inauguracja siostrzanego okrętu Costy Venezii, budowanego przez Fincantieri w stoczni Marghera. Da to łącznie 14 statków, które Financtieri wybuduje dla Costa Cruises.
Ogólnie, do 2023 roku Costa Cruises wzbogaci się o siedem nowych statków. Po Costa Venezia pojawi się Costa Smeralda, nowy okręt flagowy Costa Cruises, który ma zostać dostarczony w październiku 2019 roku.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem