pc
Sześć ofert wpłynęło do szczecińskiego oddziału GDDKiA na zaprojektowanie od nowa blisko 8 km obwodnicy Koszalina i Sianowa. To odcinek budowanej S6, na którym wystąpiły problemy z podłożem, uniemożliwiając prowadzenie robót zgodnie z pierwotnym projektem.
W czwartek w szczecińskim oddziale GDDKiA zostały otwarte oferty na wykonanie aktualizacji dokumentacji technicznej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego dla zadania "Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód od km 6+400 do km 14+300".
Złożyło je sześć podmiotów: katowicka spółka IVIA, Transprojekt Gdański, Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt – Warszawa, spółka Highway z Banina oraz konsorcjum krakowskich spółek MPRB oraz MP-Mosty.
Najtaniej zadanie, bo za ponad 4,9 mln zł, chce wykonać firma z Banina. Natomiast najdroższą ofertę, opiewającą na ponad 7,1 mln zł, złożyło konsorcjum z Krakowa. Zamawiający na realizację zamówienia zarezerwował kwotę ponad 19,4 mln zł.
Jak poinformował PAP rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk, ta różnica między cenami ofert a kwotą wynikającą z kosztorysu GDDKiA „wynika z trudności w oszacowaniu cen”.
„W przypadku budowy były oferty bardzo przekraczające nasz kosztorys, sytuacje w drugą stronę też się mogą zdarzać” – mówił rzecznik.
Dodał, że złożone oferty zostaną dokładnie przeanalizowane. „Wykonawcy będą pytani o wyjaśnienia i podjęte zostaną decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty”.
Dokumentacja posłuży do ogłoszenia przetargu w formule "buduj". Obejmuje projekt budowlany, projekty wykonawcze z projektami umocnienia podłoża; ma być gotowa w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Posiadanie dokumentacji ma pozwolić GDDKiA "na znacznie bardziej precyzyjne określenie szacunkowego kosztu robót".
Nowy projekt dotyczyć będzie odcinka obwodnicy o długości 7,9 km, na którym wystąpiły problemy z podłożem, uniemożliwiając realizację robót zgodnie z pierwotnym projektem. Termin zakończenia budowy między ul. Władysława IV w Koszalinie a Sianowem będzie zależeć od rozwiązań projektowych przyjętych w zaktualizowanej dokumentacji.
Przetarg na wykonanie nowego projektu szczeciński oddział GDDKiA ogłosił 31 grudnia 2018 r. W tym samym dniu unieważnił ogłoszone w październiku 2018 r. postępowanie na dokończenie problematycznego fragmentu obwodnicy w formule "projektuj i buduj". Otwarcie ofert nastąpiło 30 listopada.
GDDKiA zamierzała na realizację zadania, które miało być wykonane w ciągu 25 miesięcy, przeznaczyć 221 mln zł. Każda z czterech ofert, w tym dwie złożone przez konsorcja polsko-chińskie i polsko-litewskie, przekraczała tę kwotę. Najtaniej, bo za prawie 330 mln zł chciało budować konsorcjum z chińskim partnerem. Pozostałe oferty wahały się między 454 mln zł a 469 mln zł.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody